Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Region 2 (japan vs sverige)

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Region 2 (japan vs sverige)

jag har uppfattat det hela att japan och sverige är region 2 (dvd), fast japan är ntsc och sverige pal. kan man på nått sätt utan att öppna ps'2an, titta på region 2 ntsc filmer?
    <br>
    btw. vilken region är hong kong i?
    <br>
    tacksam för svar innan jag beställer massa filmer från japan

Region 2 NTSC borde fungera alldeles utmärkt, men jag har inte haft möjlighet att testa.

Däremot har jag provat region 0 NTSC (En TROMA film) vilken fungerade alldeles utmärkt.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

wow. hoppas. region 0 - vilka länder omfattar den?

Comment

Region 0 = filmen går att spela i ALLA dvd-spelare. Används av seriösa filmbolag som bryr sig mer om att man skall få möjlighet att uppleva filmerna än om att pressa ur maximalt med pengar ur varje film genom diverse artificiella handelshinder.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmm. region O verkar seriöst. jag har därimot sett dvd filmer som bär region's symbolen (jorden) med '14' i. wtf är det för region ?

Comment

Det är nog en film som går att spela både med R1 och R4 spelare. En skiva kan ha en valfri kombination av olika regioner.

Comment

jag satte i en reg 14 (regions symbolen med ett '14' i)dvd_skiva i min ps2'a och den sa att jag inte kunde köra den regionen. för övrig info så var det anime filmen Lein som jag försökte köra.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X