Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EJ Dolby Digital från PS2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• EJ Dolby Digital från PS2

Tjena.
    Jag får inte ut Dolby Digital från min PS2:a jag har digital förstärkare och har rätt bra koll på allt sånt här men jag får inte ut något 5.1 ljud. Har optisk kabel och har också aktiverat optic out i menyn.
    Kör jag en dvd rulle och byter ljudkälla tex från 2ch till 5ch(5.1) så försvinner vissa ljud typ specialeffekter osv. Kan detta ha något att gör med att den är omchippad, alltså att dolby digital inte fungerar efter chippningen. Har en stationär dvd spelare också och där är det lugnt det står dolby digital i displayen på stärkaren men vid ps2 dvd uppspelning så står det bara pro logic (2 ch stereo)

Tja,

Om du pratar om dolby digital i spel så är det väldigt få titlar ute nu (typ SSX tricky har DTS). EA har dock sagt att man är tänkt att implementera det i kommande spel...
    Om du inte får ut Digital signal från ps2:an i film så blir det kluriga. Du verkar gjort rätt, men har du glömt att ändra signal i OSD?
    Klicka på Display om du har sony fjärren, lr circle (tror jag) om du använder kontrollen. Välj setup och digital som signal.
    5.1ch ska du inte stirra dig blind på, testa så att allt funkar, kör med endast en kabel och se...
    PC felsökningsmetod "less is more" =)

------------------
    -"Tjejer är inte som vanliga killar"
    -"Tjejer är inte som vanliga killar"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X