Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svart/vit bild på DVD?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Svart/vit bild på DVD?

Hej!

En polare till mig köpte en DVD-film. Problemet är att han får bara svart/vit bild på sin TV när han spelar upp filmen i sin PS2.

Övriga filmer fungerar utmärkt för honom.

Jag lånade den icke fungerande filmen och testade i min PS2. Där gick det som det skulle - med färg!

Ingen av oss har modifierat våra PS2.
    Det enda som skiljer dem åt är att jag kör med RGB-sladd och han den "vanliga".

Är det helt enkelt TV:n som spökar?

P.S. Och nej. Jag fick ingen grön bild bara för att jag kör med RGB-sladd. Jag kan stänga av RGB-signalen på min scartförgrenare! D.S.

[This message has been edited by Yeppe (edited 01 March 2002).]

P.S. Och nej. Jag fick ingen grön bild bara för att jag kör med RGB-sladd. Jag kan stänga av RGB-signalen på min scartförgrenare! D.S.

Var får jag tag på en sådanm Yeppe?

Comment

Finns hos Clas Ohlson.

Senaste katalogen på sidan 275.
      Kostar 249:- plus att du måste köpa en scart-sladd från förgrenaren till TV:n.

Finns 3st scart-ingångar på den.

Comment

En tackar!!

Comment

Anledningen till att du får färg är att din TV är NTSC-kompatibel.

Anledningen till att du inte får grön bild är att du bara använder composite videosignal när du stänger av RGB-signalen på din scartväxel.

Faktum är att du får mycket sämre bildkvalitet med composite än vad du får med RGB (kräver dvd-region-x/action replay2/modifiering) eller med s-video.

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok. Jag tackar!

Jag får ju inte sämre bild än vad orginalkabeln ger. Det blir ju samma sak.

Eftersom jag inte har S-Video på TV:n så är detta ett bra alternativ för mig.

Comment

Om du ofta använder din PS2 för att titta på film så rekommenderar jag verkligen att du provar en dvd-region-x så att du kan utnyttja RGB signalens MYCKET bättre bildkvalitet...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om jag kör AR 2.01 eller DVD reg-x, måste jag väl ändå göra rgb-modden i enheten för att kunna se med rgb-kabeln eller??

Comment

Nej, använder du dvd-region-x osv behöver du inte utföra modifikationen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X