Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

föklara 50/60 hz grejen för mig

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• föklara 50/60 hz grejen för mig

kan någon förklara vad detta med 50/60 hz är och gör? det verkar ha något med ntsc/pal o göra va? Tv'n?
    hur påverkar det spelen?

hur? vad? varför?

50/60Hz = hur många gånger/sekund som tv-bilden uppdateras.

Betyder olika saker i olika sammanhang.

En TV som inte klarar 60Hz ger inte korrekt bild, istället delar bilden oftast upp sig i 3 fält över skärmen.

Ett spel som är dåligt konverterat från 60Hz till 50Hz går helt enkelt långsammare.

Och i vissa fall körs PS1 spel som skall gå i 60Hz endast i 50Hz på PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ahh, i see...så det beror på tv'n.
      det är ingen standard i att nstc eller pal spel är i antingen 50 eller 60 hz? hör många som snackar just om pal är 50hz osv.

Comment

PAL är en standard som använder 50Hz, NTSC är en standard som använder 60Hz.

Och så kan man blanda standarder eftersom många tv-apparater klarar detta, t.ex. köra ett PAL spel i 60Hz (t.ex. 18 Wheeler eller State of emergency)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Headhunter har 50/60Hz val oxå...
          Det är bra det!!!

Comment

Fråga: Vad är headhunter? Jag har ett 50/60Hz problem som jag skulle vilja lösa...min TV är lite pucko, så den visar inte spelen, men film kan jag ställa om så att det går att se...

Comment

Headhunter är ett PS2 spel.

Du har en XBOX

Du har gått vilse i forumet!

Det här är Playstation 2 avdelningen...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X