Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

läsaren låter men läser inget...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• läsaren låter men läser inget...

Hej!
    Mitt PS2 får för sig att låta en hel del och sluta läsa skivor, varesig det är orginal eller backup.
    det som jag gör nu för att komma runt problemet är att jag har skruvut upp maskinen och bankar lite lätt på cdenheten.

det som är konstigast är att den börjar dumma sig efter att den har stott utan att få spela någon dag, det är då det spökar:S

någon ide?
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

verkar som lasern har kärvat

Comment

om lasern har kärvat, varför räker det då med att jag öppnar o bankar lite? ibland räcker det med att jag öppnar den :O
      PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
      inte att glömma FF serien ^^
      Övrigt:
      Xtag: fetalist

Comment

Att banka på lasern verkar ju ingen hit då den är överjävligt känslig?

Jag har själv samma problem, lämnade in min PS2 för chippning och fick tillbaka ett kadaver som jag var tvungen att pussla ihop själv. Disc read error.

Hade tänkt att skicka in den på närmaste mod-ställe men alla verkar så giriga. 300:- för en felsökning, 500:- för en kalibrering av lasern och 1500:- för en ny laser.

Skulle inte förvåna mig om det satt ett par dammkorn på lasern men det "vore bäst om jag köpte en ny laser istället".

Comment

giriga...brukar alltid bli till att arbeta någon timme gratis när man sätter igång och mekkar med dvdläsaren i en ps2...tar alltid mer tid än det borde...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

PS2 läser ej

Hej
            Har en konsol som beter sig konstigt ungefär som din. Ej chippad. Läser ej skivor några alls. NO DATA kommer upp på skärmen. Motorn startar och drar runt skivan men hör ej laser pickupen förflytta sig. Borde väl höras?
            Har mätt pickupens spolar Coil1 - 5.1 ohm Coil2 - 5.1 ohm.
            Vad mer kan jag kolla?
            Ska jag modda ner den till 5v?

Till saken hör att konsolen nyligen åkt i golvet med kraschad Eject o powerknapp. Dock åtgärdat nu. Kan starta och ejecta med dessa knappar u. problem.

Tacksam för förslag på åtgärd.
            Är LASER-pickupen kass?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X