Jo, såhär är det. Jag chippade en PS2'a nyligen, en V14 eller v15, kommer inte ihåg. Efter snabb ihopskruvning och testning så upptäckte jag att jag varken får bild eller ljud från den. Har felsökt lite, men inte hittat något uppenbart fel, förutom på videokontakten. En av lödningarna ser svart och bränd ut. Har inte provat att löda om den, för jag tänkte höra med er varför en sån grej kan hända, och om det finns några säkringar för just video/ljudutgång?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ingen bild eller ljud...
Collapse
X
-
Ok, tack. Ska kolla detta. Du jetcat (eller någon annan) som har koll på saker, vet du var man hittar en förteckning över vad alla lödpunkter har för funktion? Det skulle vara lite lättare att felsöka om man visste det.
Edit: "W" enligt vilket chips anvisningar?
Last edited by FrexBox; 2008-02-22, 02:49.
- Citat
- Flag
Comment
-
Nu har det hänt igen. Återigen på en GH-052-51. Vad fasen gör jag för fel? Kolven är inte för varm, jag värmer inte för länge, lödningarna ser bra ut. Nu har jag demonterat chippen, och maskinerna funkar inte ändå. Med andra ord: ingen brygga vid W. Skumt, minst sagt.
- Citat
- Flag
Comment
-
Givetvis har jag använt avlödningsfläta.
Jag har mätt alla BIOS-punkter, alla DVD kontrollerpunkter och hittar absolut ingenting. Skumt, som sagt. Ska gå över med rengöringsmedel och tandborste i morgon. Hittar jag inget så får jag byta ut den mot en ny. Kostsamt
Edit: Det är en GH051-51, inget annat.
- Citat
- Flag
Comment

Comment