Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Playstation 2 hack kommer göra det möjligt att starta kopierade spel med bara ett min

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Funkar ps2 spel ännu ??

vet ni om de har lyckats att starta ps2 spel ännu ...

.skulle va schysst med fler updateringar

Comment

japp det funkar

Jorå cogswap exploiten funkar, kör den nu. Det är dock mekkit att starta spelen, och vissa spel funkar inte eftersom dom har massa extra skydd i sig och grejjer.

Dock måste man ha tillgång till en moddad ps2a för att kunna få in exploiten lätt på minneskortet från början.

Comment

?

Kan man använda nån sorts kabel från pc:n till minneskortet och skicka över filerna på det sättet istället för att använda en chippad ps2 ? eller nått enklare sätt ?

Comment

Det handlar om att få in exploiten på minneskortet på nått sätt, det finns ju installationer som man bootar på cd som man kan använda tillsammans med en chippad ps2a, så gjorde jag. sen klart alla sätta som gör att man kan få inte saker på minneskort med måste ju funka, linuxkit, usbläsare för minneskort, eller swapmagic tex.

Comment

Original inlägg av Quanzo
            Kan man använda nån sorts kabel från pc:n till minneskortet och skicka över filerna på det sättet istället för att använda en chippad ps2 ? eller nått enklare sätt ?

Här är en produkt för att kopiera saves mellan minneskort och PC:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=235&xSec=26
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
              Här är en produkt för att kopiera saves mellan minneskort och PC:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=235&xSec=26
              Finns det inte bara en usb kabel..typ en A till A kabel eller nått sånt??

Comment

Original inlägg av sanoj94
                Finns det inte bara en usb kabel..typ en A till A kabel eller nått sånt??
                det kommer ju ström ur USB-portar, gör inte en sådan kabel att man grillar någon av maskinerna? =)

Comment

Var kan man tanka hem sharkport? och
                  hur skapar man den där hacken?

Comment

Original inlägg av jenlid
                    Läste om CogSwapLoader som installeras på minneskortet och nyttjar denna "exploit" för att starta PS2 back-up. Dock så krävs tydligen både boot med orginal PSX eller PS2 skiva + knife swap, dvs inte så vidare upphetsande eftersom att knife swap funkar minst lika bra utan installation av CogSwapLoader.
                    Länk till instruktioner för CogSwap: http://www.ps2-exploit.da.ru/

Som han säger på länken du gav att man inte behöver en moddad ps2 för att lägga in fixen till en mc han säger ju att det ska funka med om man har Action Replay eller gameshark 2 är det sant att man inte behöver använda sig av ett moddat ps2?

Comment

Jag har en mp3 spelare som ps2an läser av när jag använder ar max.
                      På den ser man save-filerna jag har lagt in från en kompis mc och man kan kopiera in dem i mitt eget mc. Jag har lagt in några exploitar från datorn ( i mp3n) men när jag kör den i ps2an så syns dom inte. Det är alltså bara save-filerna som läses av. Måste jag göra om exploitarna på nåt sätt för att dom ska synas i ps2an? eller finns det nåt annat sätt att få över dom genom att använda mp3n?
                      Vore jättetacksam för svar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X