Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snes9X clocking

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• snes9X clocking

e det någon som har klockat processorn i PSP't genom Snes emulatorn "snes9x"? jag lirar bl.a. Metroid och mega man, (har dom orginal oxå) men dom laggar som 17 på PSP't, o det stör mig, kan man köra upp den till 266 MHz utan risk?
    PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
    inte att glömma FF serien ^^
    Övrigt:
    Xtag: fetalist

Dra upp den til 333. Många kör det. Jag kör det. det är nog ingen risk(inte helt säker på risk men).

Comment

säker? det står ju en varning trots allt, men varför har egentligen SOny valt en 333 mhz o kör den i 222?
      PS2 med förmodat Messiah 2 chip.

jag vet inte varför, men av någon anledning så spelar jag knappt brända spel...

Metal Gear Solid är den bästa spel serien till PS2.
      inte att glömma FF serien ^^
      Övrigt:
      Xtag: fetalist

Comment

PSP'n är gjord för att köras i 333 mhz och det har hittils aldrig varit någon som har skadat sin psp genom att köra den i 333mhz. Så chansen att något går fel är nästan lika med noll.

Comment

Sony kär väl inte med 333 mhz eftersom batteriet skulle ta slut ganska snabbt då, eller hur är det?

Comment

Original inlägg av Lizzie
            Sony kär väl inte med 333 mhz eftersom batteriet skulle ta slut ganska snabbt då, eller hur är det?
            Helt rätt, den körs i 222mhz för att få längre batteritid men processorn är gjord för att köras i 333mhz så det är ingen fara med att "klocka" den till de.
            /Z - Veritas, Aequitas

Xbox V1.6 Crystal
            SmartXX V.2
            M8+16 Bios
            120GB HD
            Samsung DVD

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X