Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med UMD emulator 0.8 och snes9xTyv 0.2c

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med UMD emulator 0.8 och snes9xTyv 0.2c

Hej.

Båda mina emulatorer fungerar tills man har startat umd emulatorn, då fungerar inte snes emulatorn längre..
    Dock kan jag få igång den igen om jag startar umd emun utan skiva, så den hänger sig, o jag tvingar systemet att starta om.

Vad beror detta på?
    Kan man lösa det på ett enklare sätt?

Finns det någon "media" spelare till pspn, som kan ta flera olika filformat?

mvh/ Nicklas

Försöker du starta snesemulatorn med umd emulatorn?? Detta kommer aldrig att fungera då umd emulator bara kan emulera iso filer, inte eboot filer. Om du har 1.5 så lägg bara de två mapparna (ex. speletsnamn och speletsnamn%) under mappen PSP-->Game på minneskortet och starta det från dashboarden.

Eller menar du att snes emulatorn inte fungerar om du trycker på home knappen när du spelar en iso så att du kommer tillbaka till dashboarden??

Comment

Original inlägg av Fruktsoda
      Försöker du starta snesemulatorn med umd emulatorn?? Detta kommer aldrig att fungera då umd emulator bara kan emulera iso filer, inte eboot filer. Om du har 1.5 så lägg bara de två mapparna (ex. speletsnamn och speletsnamn%) under mappen PSP-->Game på minneskortet och starta det från dashboarden.

Eller menar du att snes emulatorn inte fungerar om du trycker på home knappen när du spelar en iso så att du kommer tillbaka till dashboarden??
      Alltså, när jag har spelat ett psp spel, och quitar o går till baks till menyn. så kan jag även om jag startar om pspt inte starta spelen från snes emulatorn, alltså programmet startar men inte spelen..

Om jag inte startar umd emulatorn utan kasett, o försöker starta ett av psp spelen, så maskinen hakar sig, och jag tvingas starta om..

mvh/
      Nicklas

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X