Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2.01 & 2.50 Hello world!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 2.01 & 2.50 Hello world!

Nu har dom lyckats köra Hello wrold på en 2.01 & 2.50! Genom game save på GTA så har dom lyckats köra Hello world. Så nu kan vi hoppas på en iso loader för 2.50...
    Det var ju med game save exploit som 1.0/1.5 knäcktes...

http://www.psp-hacks.com/2005/12/12/...e-201-and-250/

bra, det var på tiden nu är det bara att vänta på att den blir lika avancerad homebrewkörning som på 1.50.
    Last edited by hv71; 2005-12-15, 17:03.
    PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

Comment

Första spelet fungerar redan till 2.xx, fint!!!

Just nu bara Tetris, men stora framsteg för homebrew+web browser.
      Playstation 3 60gb (PAL)
      XBOX +Duo-X2 +120GB
      GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
      Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
      DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Original inlägg av ktd
        Nu har dom lyckats köra Hello wrold på en 2.01 & 2.50! Genom game save på GTA så har dom lyckats köra Hello world. Så nu kan vi hoppas på en iso loader för 2.50...
        Det var ju med game save exploit som 1.0/1.5 knäcktes...

http://www.psp-hacks.com/2005/12/12/...e-201-and-250/

För v. 1.0 behövdes inte någon exploit eftersom den hade funktionen att kunna starta vilken eboot som helst som inte var signerad av sony. På 1.5 var det en liten extrafil med "bra" data som först lästes och godkändes. Då bytte psp'n till den riktiga eboot filen. Så på 1.0 och 1.5 var det inga savegame exploits.

Denna savegame exploit körs i usermode och är t.o.m. sämre än 2.0 libtiff exploiten då libtiffen körde i vsh vilket är en blandning av kernel och user mode. Dessutom behöver alla iso emulators kernel mode så hoppas inte för mycket...

Alla umd spel kör i user mode förutom när de startas. Det är då kernel callsen görs.
        Last edited by Fruktsoda; 2005-12-16, 17:19.

Comment

1.0 kan köra osignerad kod men inte 1.5...

Comment

Original inlägg av ktd
            1.0 kan köra osignerad kod men inte 1.5...
            Förlåt, självklart ska det vara 1.0 så klantigt av mig. Ändrade det nu.

Comment

tja e det nån som har lyckats med att få ner 2.5 till 1.5 isånafall tacksam för svar har nämligen 2.5 och vill ju lira egna spel så snälla säg om ni vet...

Comment

Original inlägg av froddy
                tja e det nån som har lyckats med att få ner 2.5 till 1.5 isånafall tacksam för svar har nämligen 2.5 och vill ju lira egna spel så snälla säg om ni vet...
                Det går inte än så länge. Det är bara att vänta...

Comment

Det ser mörkt ut för mig.. Jag har nyss beställt en psp white med firmware 2.01. Undra om man ska avbeställa skiten och beställa en från ebay med äldre firmware. Eller det kanske kommer att komma crack till 2.01 om ett tag. Jag har beslutsångest

Comment

Det lär ju dröja länge innan det kommer ISO loader till 2.xx eftersom det verkar skitsvårt att bryta sig in i kernel mode..

Comment

Vad är hello world?

Comment

ett spel kanske...
                        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                        Maxtor D-Max 200gig
                        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Hello World=Program som skriver Hello World på skärmen
                          PSP 3.71 M33-2 4GB Memory Stick Pro Duo

Comment

aha, vad fan ska man med det till då?
                            "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                            Maxtor D-Max 200gig
                            v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Original inlägg av Blixten100
                              aha, vad fan ska man med det till då?
                              Man använder sig altid av sk. "Hello World" för att "bevisa" att man lyckats köra osignerad kod. "Hello World" är i princip den enklaste typen av progam du kan skapa.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X