Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Officiella Undiluted Platinum tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Officiella Undiluted Platinum tråden

Ställ frågor osv om Undiluted Platinum chippet i denna tråd
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Chippet går att beställa här. När detta skrivs räknar vi med att få in chippet inom c:a 1 vecka

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=453&xSec=64
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

fw 1.50

funderar, om man har en psp med fw1.50, vilka anledningar finns att chippa psp? =)

Comment

Många nya spel kräver nyare firmware än 1.50

Med undiluted och "custom firmware" kan du köra ALLA spel som ISO

Comment

Lite mer info

Vore kul med lite mer info... Hur enkelt byter man firmware fram och tillbaka tex.. Och du (hansi) skriver att man kan ladda ISO med chippet.. Menar du med det att man kan ladda ett iso spel med 2.7 firmware??

/devit

Comment

Jag vet inte exakt hur det kommer fungera med chippets "custom firmware" men enligt uppgift kommer det iaf inte vara några problem att få igång nya spel från ISO filer.

Vad jag förstått så flashar man firmware i chippet genom en USB kabel.

Comment

Hur är det med garanti när det kommer till installation av ett chip??

Comment

Då har du garanti på chippet och eventuell montering om du låter oss eller något annat företag som lämnar garanti på monteringen. PSP:ns garanti tappar du om du inte köper den färdigchippad av oss.

Comment

Switchar man över mellan original chippet och det inlödda chippet? Vilken version kan man ha på originalet?

Comment

Har det släppts något lödschema till chippet än? Lite sugen på att se hur anvancerat det är..

Comment

Lite info och installations diagram till chippet finns här för dom som är nyfikna..

http://pspupdates.qj.net/Undiluted-P...g/49/aid/56524

För er som har 1.5fw borde ta en titt på Device Hook 0.41 Sample Launcher, den lilla prylen har gjort mitt psp intressant igen..en helt gudomlig sak..

Comment

just pga DevHook som ja undrar varför ja borde skaffa chip eftersom det tillåter FULL emulering av 2.70 =)

får se sen hur de blir med senare versioner

men kan inte säga att det inte verkar sexigt
                        http://pspupdates.qj.net/Epsilon-BIO...g/49/aid/56841
                        http://pspupdates.qj.net/uploads/art...6726/UPBox.jpg
                        Last edited by Sp4X; 2006-06-24, 15:58.

Comment

Jag kopplar inte riktigt hur devhook funkar? Man kan uppdatera firmwaren till en version över 1.5 (t ex 2.00) och endå kunna spela backup spel?

Comment

man lurar psp:n att man har en nyare firmware än vad man egentligen har så man kan surfa och spela spel som kräver högre fw än 1.5.
                            bara att säga till om du behöver hjälp
                            Last edited by DuNegro; 2006-06-25, 21:52.

Comment

Jag behöver faktiskt en del hjälp... uppdaterade (försökte) min DevHook från 0.2 till 0.41d, men det går inge bra. Jag tog 0.4FULL och slängde in, sedan skrev jag över aktuelal filer med 0.41d-filerna men den hänger sig!

Kan du assistera och förklara lite mer hur jag skall arbeta med DevHook?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X