Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dev Hook

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dev Hook

Startar en ny tråd om Dev Hook.

Har precis installerat Dev Hook utan större problem.
    2.5 firmwaren funkar kalas, men nu undrar jag hur jag ska lyckas köra HomeBrew? FastLoader har försvunnit från game-menyn.
    Om jag vill köra mina iso-spel måste jag gå tillbaks till 1.5, vilket inte känns stabilt.
    Hur gör man?
    *Färsking*

Efter att man lagt in devhook 0.40+ sample launcher så ska du installera
    firmwaren (2.00 eller uppåt, högst 2.5 än så länge) genom "devhook firmware installer" För att installera en högre firmware genom "devhook fw installer" så måste du först ha en laglig firmware på datorn som du packar upp med hjälp av PBP Unpacker och tar ut en fil som heter "Data.psar" den filen lägger du bara in på rooten av ditt minneskort...sen går du bara in på Devhook fw installer som ligger under mappen game när du startat ditt psp..Sen står det hur man ska göra för att installera.

När man har fw installerat och färdigt så är det bara köra igång
    Devhook sample Launcher under "GAME/Memory Stick" och väljer inställningar där efter vilken iso/umd du vill köra.
    På min ser det ut så här...

UMD SELECT - Pinball.iso (väljer om du vill starta med iso eller umd.)
    UMD MOUNT - ISO NOUMD
    UMD VERSION - 2.xx -> 2.00
    FIRMWARE - 2.50+2.00
    CPU CLOCK - 222 MHz / 111 MHz
    BOOT SELECT - reboot XMB

efter man valt inställningar så trycker man bara på start.
    Då ska psp:n starta om och upp med den nya firmwaren som i mitt fall var en 2.5. när man tröttnat spela så är det bara att hålla in off knappen ett par sekunder så återgår psp:n till den fw du hade före.

Vet ej om det här funkar på högre fw än 1.5
    Men om man vill spela isos så måste man ha en 1.5 för att få igång det.
    Last edited by DuNegro; 2006-06-26, 18:36.

Comment

Det har jag gjort. Inga problem där. Kör just nu en emulerad version av firmware 2.5, men jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att spela mina iso filer? Behöver man någon speciell loader för det? Körde fastloader innan jag installerade dev hook 0.41 + firmware 2.5.
      Måste stänga av dev hook för att sedan kunna spela spelen med 1.5 under fastloader.
      Hur ska man gå tillväga för att lyckas köra iso spel under dev hook ist?

Comment

Vad är det för Devhook du har?

Comment

Jag kör dev hook sample launcher 0.41a

Comment

Vet inte om det gör nån skillnad, men jag använde Umd emulator v0.8c innan jag installerade devhook, och jag har bara lagt in isos precis som vanligt i en iso mapp direkt på rooten. Sen har ja bara startat dom genom devhook som jag förklarade förut. Har inte haft några problem alls. Jag skrev mer info i mitt första inlägg högre upp om du missat det.

Comment

Jag hade givitvis inte kollat under devhooks boot inställningar. Kan ställa in den på att boota spel via den direkt. Funkar kalas. Tack för hjälpen, DuNegro. Du är kalas!

Comment

Tänkte lägga till lite info ang. devhook här.

Lista över titlar som fungerar, även en länk till senaste devhook 0.41d finns i första posten(inkl. firmwares), inkl. patchar:
                http://forums.psphacks.net/index.php/topic,13528.0.html

Lite mer uppdaterad lista över fungerande devhook-spel och ev. patchar:
                http://forums.psphacks.net/index.php/topic,16711.0.html

Med nya 0.41d-versionen fungerar det även att stänga av spel utan att pspn bootar om. Det följer även med ett program som heter ciso.exe där man kan komprimera iso-filer, det fungerar väldigt bra på spel som laddar klart en bana innan spelet börjar, men ex. GTA där det laddas hela tiden fungerar det mindre bra.

Lite instruktioner:
                * Lägg alla iso/cso-filer under /iso.
                * Starta upp devhook, med anyumd, 2.00-2.55.
                * När man väl bootat upp det nyare firmwaret kan man byta iso-fil genom att hålla inne home och trycka på "axel-knapp" åt höger el. vänster.

För att gå tillbaks till firmware 1.5, håll inne powerknappen i ca. 5 sec så pspn gör en riktig omstart.

/Fredrik

Comment

Tack för länken. fattas bara nu att devhook ska klara av högre firmwares än 2.5 bara så vore det asbra. även om de flesta spelen bara kräver högst 2.5 så finns det en framtid oxå.

Comment

Det här är ju perfekt!
                    Nu behöver man ju inte modchippa sin PSP....

Comment

Just precis..det är det som är det fina..

Comment

har lagt in dev hook .41d och kört fw installer (data.psar från 2.5 firmware). efteråt står det att v2.5 e installerat och jag väljer save to flash, därefter går den tillbaka till startup menyn. men när jag kollar system information står det fortfarande att jag kör 1.5 firmware. Och när jag kör igång Devhook sample Launcher blir skärmen bara svart och psp:n stängs av.. vet inte vad jag gör för fel??

Comment

Har läst om folk som har haft samma problem men löst det genom att formaterat minneskortet. Det ska inte stå 2.5 i system info förrän du kommit in i devhook,ställt in och bootat den där ifrån.

Comment

hej alla
                            finns det någon som har fått igång firmware 2,6 devhook 41d

det skall gå men jag får det inte att fungera !
                            Last edited by peterN; 2006-07-01, 00:04.

Comment

Hälp med devhook 41d

Var skall jag lägga alla mappar m.m på mitt minneskort??
                              när jag packat upp devhook041d
                              ser det ut så här i mappar
                              MS_ROOT
                              src
                              tool
                              Mycket tacksam för svar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X