Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får inte Devhook att funka

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Får inte Devhook att funka

Hej!

Har fått min moddade PSP från PSX-Care idag.

Hur startar man egentligen en iso i devhook?

Jag startar Devhook-launcher. Går in på UMD-select, väljer iso.
    Sedan går jag in på firmware & väljer firmware. Sedan trycker jag på
    start...... Då stänger PSP:n av ????

Vad gör jag för fel??????

/Stefan

Starta Devhook

Välj firmware 2.71

Välj vilken ISO du vill starta. Det är den ljusblå raden som är vald, kan vara väldigt svårt att förstå vilken man väljer om man bara har att välja mellan UMD och en ISO... men man ser vilket val man gjort på den vita texten under menyn sedan.

Välj processorhastighet 222Mhz

Se till att du har ett spel eller demoskivan i UMD läsaren.

Välj start i devhook menyn.

Vänta lite, en del spel visar svart bild ett bra tag innan det händer något, t.ex. tekken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

...och se verkligen till att inte välja "www.psxcare.com says put roms here.txt" i "välja ISO menyn". Ta bort den textfilen när du lägger in dina ISO filer, den är bara där för att säkerställa att du får en ISO mapp på ditt minneskort :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hej igen!

Verkar inte funka så bra med 2.71 firmwaren.... Formula 1 06 funkar ett tag sen ger det upp, Daxter lika så....
        Ni lade väl bara in 2.71 när Ni installerade Devhook på min PSP:a?

/Stefan Lindqvist

Comment

..... jag tänkte, dessa spel kanske funkar bättre med andra firmware?

/Stefan

Comment

Jag kör alltid allt med 2.71 men det finns väl fler versioner att välja mellan, typ 2.0 och 2.5

Comment

Dom mapparna var "tomma", under dh/200 resp. 250?? Låg filer på några kb
              där.

/Stefan

Comment

Det är en delspel som inte fungerar med Devhook och det beror på att en del *.prx är ytbytta från 2.60 till 2.50 ...
                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

.... jag tror att jag råkat snubbla över "fel" spel när jag började testa. Nu funkar dom flesta

Tack PSX Care för ett fint jobb med min PSP !

/Stefan

Comment

Shit, har precis samma problem som första inlägget, har testat allt ovan men får ingen egentlig skillnad... testat både ProEvolution Soccer och FSX on tour, någon som vet eller har något idiotsäkert spel som kan bekräfta att jag är på rätt väg?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X