Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ta-082 eller inte?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

skämta inte om sånt! Håller för övrigt på att skriva en guide om hur man använder nergraderaren.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Såg din guide nu.. Men jag hoppade över det där med Homebrew saken..

Betyder det att jag inte kan installera någonting ändå?
      Last edited by 1Ce; 2006-10-12, 23:14.

Comment

jag tror att du använde dig av en äldre nergraderare. den fungerar lite annurlunda. ska kolla igenom den du använde.

Men du kan vara lugn du kommer kunna göra allt som mankan med 1.50. jag rekomenderar dock att du snarast installerar dark alex's costum mod till 1.50.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26467
        "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx
          jag tror att du använde dig av en äldre nergraderare. den fungerar lite annurlunda. ska kolla igenom den du använde.

Men du kan vara lugn du kommer kunna göra allt som mankan med 1.50. jag rekomenderar dock att du snarast installerar dark alex's costum mod till 1.50.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26467
          Men kan ja bricka min PSP när jag lägger in homebrews och andra program? Eller går det bara att pricka PSP'n när jag ändrar firmwaren?

Eller finns risken att PSP'n brickas varje gång jag sätter på den? Låter inte så kult isåfall..

Vad är det för program? Kollade lite, förstod inte riktigt

Comment

du riskerar att brick pspn när du skriver till flashminnet. dvs det inbyggda minnet där t.ex. firmwaret lagras. Alla program som skriver till det minnet kan bricka maskinen.

Det finns t.ex. program vars enda funktion är att bricka en psp. Därför är det viktigt att bara tanka homebrews fråns stora tillförlitliga sidor, som t.ex. www.pspupdates.com.

1.50 modden som jag länkade till i mon förra post har en funktion som kan återställa många typer av mindre brickningar.

Comment

Men dev hook , sparas inte till det interna minnet står det ju?

"There is no risk in bricking your PSP either, as everythin runs off your memory card!"

Vågar man köra det där programmet då när risken bara då finns att psp't brickas?

Vad kör alla andra med för program, inga? Fan gillar inte ordet brick längre :P

Comment

ta det lugnt. jag skriver mycket om riskerna eftersom jag inte vill att någon ska ge sig på en nergradering utan att förstå riskerna. Ppn är trots allt ingen billig apparat. risken att misslyckas med en nergradering är väldigt liten om man gör rätt.

Devhook skriver inte till flashminnet utan till minneskortet. alltså ingen risk. det enda programmen som skriver till flash är program som ändrar saker i firmwaret. t.ex. ett program som ändrar startvideon etc.

vanliga homebrew's är ofarliga och skriver dom till flash så brukar det alltid varnas om det.
                Last edited by Lynx; 2006-10-13, 00:28.

Comment

Jag tar det lungt, sitter här och softar . Jag förstår det, risken fanns väl att jag skulle bricka mitt psp när jag nergraderade till 1.5 förut?

Aja, mer program som sparas på flash minnet?

Sedan menar du att vissa siter, som du sa gör program för att bara bricka, finns väl endel fejk versioner för att göra så många brickar sina versioner?

Men då förstår jag tackar!

Men då behöver jag inte den där 1.5 mod versionen då?

Förresten, letat som en galning efter dev hook hittar flera, men vet inte vilken som jag skall ta..

Tackar för alla svaren från dig iaf

Comment

inte riktigt så. mitt fel, är ingen höjdare på att förklara.

när jag säger flashminne så menar jag det inbyggda. inte ditt minneskort.
                    sen så finns det inte siter som gör program som brickar psps men det har kommit några få "brickers" som låtsas vara ett harmlöst program men som sen brickar pspn. det är typ som virus. Dessa program är inte särskilt vanliga men vill du vara hundra procent säker så tanka bara på stora sidor.

läs mer:
                    http://pspupdates.qj.net/Warning-PSP...g/49/aid/68816

sen tycker ajg visst att du ska installera modden. Den skriver till flash men den ändrar bara en fil. Det hela är över på en sekund. Med den installerad så kan du återställa många brickningar. det finns också endel andra funktioner. Modden jag länkade till är den första som kom. det finns fler versioner med fler funktioner men man klarar sig gott med denna.

Edit:

Ah glömde helt bort devhook biten.
                    försökte hitta en färdig installerad men hittade ingen.

0.46 tror jag är den senaste officiella. jag anv 0.44
                    Last edited by Lynx; 2006-10-13, 00:58.

Comment

Men jag förstår inte, om jag inte ändrar program el liknande som använder sig utav flashminne, kan det ändå brickas då?

Okej tack, skall se om jag hittar devhook någonstans

Comment

läser är ok men program som skriver till flashminnet kan bricka psp:n. dessa program är inte direkt farliga men om t.ex. strömmen går under tiden som du skriver till flash så brickar du antagligen psp:n. kan tilläggas att jag själv använt program som skriver till flash ett flertal gånger.

Det är väldgit få program som behöver skriva till flash. det enda typerna är som sagt program som vill ändra saker i firmwaren.

Det här är ett exempel påett program som skriver till flash:
                        http://forum.psxcare.com/support/sho...light=themepsp

Comment

Okej tackar! . Då förstår jag..

Devhook skriver inte, och inte spelen heller, om man sparar i spelet tex , sparas det på minneskortet eller på psp'ns internminne?

Vad är det för fler program man behöver sen då ?

Tackar!

http://www.psp-hacks.com/forums/about30380.html jag tog senaste versionen därifrån 0.43 hoppas den fungerar ?

Comment

sparningar sparas på minneskortet.

finns en massa bra program. ska sova nu men ta en titt på pspupdates.com eller dl.qj.net.

populära program är väl främst emulatorer. För film rekomenderar jag det här programmet. filmer kan konverteras med det här programmet.

annars kan du konvertera till mp4 med psp video 9. detta format är inte lika bra men psp:n har grund stöd för det så filmerna dyker upp direkt under video.

Comment

Okej, jag har kollat där.. Hittar inget som jag tycker verkar intressant!

Får kolla det programmet för film!

Förresten hittar du en devhook version som fungerar till FW 1.5 och inte använder psp's flashminne så blir jag glad, inte hittat någonting

Comment

DevHook v0.46 Ultimate Installer v1.1.1 eller dylikt ... Skriver till ditt virtuella MS kort i ditt PSP skugg minne som kallas ??? och där finns ingen risk för att din PSP brickas .. Men du kan råka ut för att den kan funka med illegala Backups och andra elakartade saker så jag tycker du bör uppgradera igen ... Skämt åsido ... Tuta och kör ... Och gör det du vill och känn dig lugn
                                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X