Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Nergradera till 1.5 från 2.71 utan gta.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Du kan kolla i system settings vilken firmware version du har. Har du lyckats få det att stå "2.71 HEN-D" (genom att öppna HEN-D bilden under photo) så skall det bara vara att köra en NY version av update ver x.y.z (den med inbyggd id storage koll/patch)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi hjälp

Alltså du menar att jag ska gå in på System Settings och sen System Information ? I alla fall så står det där bara MAC Address: Massa siffror
      System Software: Version 2.71
      Nickname:

Och sen när du sa att jag skulle uppdatera den igenom updateringen som ligger på spel "PSPtm Update ver X.YZ så laddar den, startar om och sen står det: The game could not be started. (80020148).

Den där patchen som heter Henc som ligger inne på bilder funkade alldeles utmärkt när jag gjorde det första gången då skärmen först blev blå sen grön.

Skulle du kunna länka någon ny fil eller något om det är där någonstanns jag har gjort fel?

Comment

Original inlägg av Mangelicous Visa Inlägg
        Alltså du menar att jag ska gå in på System Settings och sen System Information ? I alla fall så står det där bara MAC Address: Massa siffror
        System Software: Version 2.71
        Nickname:

Och sen när du sa att jag skulle uppdatera den igenom updateringen som ligger på spel "PSPtm Update ver X.YZ så laddar den, startar om och sen står det: The game could not be started. (80020148).

Den där patchen som heter Henc som ligger inne på bilder funkade alldeles utmärkt när jag gjorde det första gången då skärmen först blev blå sen grön.

Skulle du kunna länka någon ny fil eller något om det är där någonstanns jag har gjort fel?
        Ditt problem med Game could not be started (wregwegwe) har diskuterats lite av andra, det hade o göra med ratchet & Clank blandannat o då hjälpte det att gå in i reecovery o klocka upp o ändra inställningar för andra

Kika i forumet så lär du säkert hitta vad du skall göra.

Ps. Formatera alltid minneskortet i din PSP efter en ny uppgradering.
        Så försvinner gamla configfiler blandannat.
        Ds.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
          Ditt problem med Game could not be started (wregwegwe) har diskuterats lite av andra, det hade o göra med ratchet & Clank blandannat o då hjälpte det att gå in i reecovery o klocka upp o ändra inställningar för andra

Kika i forumet så lär du säkert hitta vad du skall göra.

Ps. Formatera alltid minneskortet i din PSP efter en ny uppgradering.
          Så försvinner gamla configfiler blandannat.
          Ds.
          Förlåt om jag låter dum eller så Pendragon för jag är inte så hajj på PSP för jag hittar inte riktigt hur man ska göra i forumet, någon som länkade till Youtube men den är borttagen. Hur gör jag för att klocka upp och för det första komma in i Recovery.

Tacksam för svar!

Comment

Förlåt om jag låter dum eller så Pendragon för jag är inte så hajj på PSP för jag hittar inte riktigt hur man ska göra i forumet, någon som länkade till Youtube men den är borttagen. Hur gör jag för att klocka upp och för det första komma in i Recovery.

Tacksam för svar!
            Ingen fara

Kika här o se om det hjälper:
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29882
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Tack

Ingen fara

Tack så mycket för hjälpen Pendragon funkar fint nu. En sissta fråga bara, du kan mjöligt vis inte berätta hur jag ska göra för att kunna spela Iso och Cso spel? Eller länka till någon sådan tråd eller sida? Tack på förhand Hejdå.

Comment

Tack så mycket för hjälpen Pendragon funkar fint nu. En sissta fråga bara, du kan mjöligt vis inte berätta hur jag ska göra för att kunna spela Iso och Cso spel? Eller länka till någon sådan tråd eller sida? Tack på förhand Hejdå.
                Om du kör Custom Firmware från 3.03 och upp o formaterat ditt monneskort i din PSP så har du lite nya mappar då du kikar på minneskortets root katalog, bla. en som heter ISO.

Lägga ISO o Cso filer där o kika under "Spel - Minneskort" så dyker de automagiskt upp där
                / Pendragon

Comment

Ingen fara

... Jag har fått samma problem som många andra. Nån som kan hjälpa? köpte pspn för nåra dar sen jag har uppgradet den till 2.71 men när jag ska nergradera den till 1.5 kommer ett felmeddelande där det står "The game could not be started. (80020148)". Jag har läst den här guiden och den ovanför men problemet är fortfarande kvar. Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig?

Comment

Original inlägg av amilli Visa Inlägg
                    ... Jag har fått samma problem som många andra. Nån som kan hjälpa? köpte pspn för nåra dar sen jag har uppgradet den till 2.71 men när jag ska nergradera den till 1.5 kommer ett felmeddelande där det står "The game could not be started. (80020148)". Jag har läst den här guiden och den ovanför men problemet är fortfarande kvar. Skulle vara tacksam om nån kunde hjälpa mig?
                    Har du nergraderat till 1.50 måste du uppgradera till ett custom firmware innan du kan spela ISO.
                    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

okej först vill jag bara förlåta för en bump men det behövdes säkert.

till min fråga. jag sitter med ett uppgraderat psp med nuvarande 2.5 version. jag har laddat hem 8046_EBOOT.PBP. som gör om 2.5 till 2.71 och filen vill inte fungera för mig. jag har satt in filen i stickan utan att göra det via PSP,et.

Det ser ut såhär f:/PSP/GAME/UPDATE och sen filen i update mappen. och det är väll rätt? jag kan se filen i GAME/memorystick på psp,et men det står Corrupted Data. jag har försökt 4ggr nu att lägga in filen. samt att ladda hem den från olika sidor men jag får det aldrig att fungera.

måste jag ha något program för att få det här att fungera?
                      måste jag radera alla filer på min 1gb,s sticka innan jag kan göra något. just nu har jag bara några sparfiler från madden 06.

Och jag har inget ta-82 moderkort. det är kollat

jag har nu suttit några timmar och verkligen försökt men inte fått nått att funka. hoppas att nån ser det här och kan svara mig snabbast möjligast.

/ / LuuD

Comment

Ska inte filen bara heta EBOOT.PBP, det ska den iaf på alla andra updaters.
                        Lite före min tid men har du följt alla steg i readme'n?
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Nu var det väldigt länge sen jag skrev guiden samt sen jag gjorde något psp relaterat då min är stulen.

I vilket fall som helst så finns länkar tilla llt du behöver i slutet av guiden. Ladda hem 2.71 firmwaret. Filen skall heta EBOOT.PBP.
                          "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

okej då var det bara det som var felet att dom har bytt namn på filen och jag fick bara lov att ta bort siffrorna. nu håller den på att uppdatera iaf och hoppas att allt annat går enligt planerna

tackar för hjälpen

Comment

nu fick jag lite problem igen. när jag öppnar henc i photo så kommer bilden RAND upp och jag trycker på den så jag får se den. men sen händer inte mycket mer, det blir som bara att jag får se på bilden. psp,et tänker inte eller något sånt. någon aning om vad som kan ha gått snett?

norton reagerade på ett virus när jag packade upp rar filen. och det var en exploit som du nämnde tidigare som skulle ha hamnat i psp,et. jag vet inte om det har nått med varandra att göra men det kanske är nått.

annars finns det nått nyare sätt att nedgradera från 2.71?

/ / LuuD

Comment

Det där med viruset får du bara för att filen ändrar i systemfiler och att norton vill skrämma bort dig från olagligheter.
                                Skaffa ett riktigt antivirus som t.ex. avast eller avg.
                                iPhone 3G:
                                Svart 16GB
                                Telia Max 25
                                PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                                SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                                4GB
                                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X