Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide för demontering av PSP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Guide för demontering av PSP

Jag tänkte chippa en PSP med ett UP chip, jag vet att det ät kompliserat men det är samtidigt en utmaning, har tidigare chippat många Pstwo med lyckat resultat så jag tror mig klara det.Nu till min fråga, finns det någon bra guid för hur man demonterar PSPn på säkraste sätt?

Mvh. Stig
    Last edited by stvikt; 2006-11-09, 01:55.

http://www.llamma.com/PSP/repair/PSP...20Tutorial.htm
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Ok, Tack det var den bästa guiden hitintills, tyvärr så visar den bara hur man byter UMD lucka och byter skärm, det är mycket prylar kvar innan man har lös moderkortet!

Comment

Tänkte länka till en annan disassembly tutorial på liksang när jag såg detta: http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3547
        "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
        Maxtor D-Max 200gig
        v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Jag har nu installerat chippet och det ser ut att fungera. Jag har tankat ut orginalmjukvaran som en backup. Nu till problemet, var hittar jag mjukvaran v1.5 som jag kan flasha in på chippet?

Mvh. Stig

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X