Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Backup filformat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Backup filformat

Hej,

Köpte en 1.5 PSP på ******* som var såld utav er här på PSXCARE. Jag har bara ett litet problem och det är att när jag ska starta vissa backuper så hänger sig maskinen. Efter en stund märkte jag att de backuper som hette .cso var de som inte ville gå igång medans de som heter .iso fungerade utmärkt. Är det ripparen som gjort fel eller är det jag som gör något fel?

mvh,
    Eric

Prova en nyare version av devhook för att starta .iso/.cso
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Måste få hlälp med en sak, har laddat ner lite spel och vissa är i iso och cso.
      Men vissa och rätt många nya ligger i mappar med en PMP fil och en Bin fil
      Hur får man igång dessa spel och vars ska dom ligga???
      Tacksam för hjälp

Comment

Original inlägg av Fredde 72 Visa Inlägg
        Måste få hlälp med en sak, har laddat ner lite spel och vissa är i iso och cso.
        Men vissa och rätt många nya ligger i mappar med en PMP fil och en Bin fil
        Hur får man igång dessa spel och vars ska dom ligga???
        Tacksam för hjälp
        Fråga dem som släppt dem istället
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det hjälpte ju mycket ???

Comment

Det hjälpte ju mycket ???
            Ja jag har presonligen aldrig hört talas om det formatet så jag har ingen aning.
            Men skicka iväg ett e-brev till tillverkaren av filerna o fråga.

Man kan inte veta allt här i värden.
            Vissa vet inte ens vad en .SCR fil är om de får dem i e-postkorgen, andra tror att snyggbild.jpg.exe är en bildfil och öppnar dem med.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

*.bin och *.pmp är formatet ps1 spelen för 3.03 ...
              Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                *.bin och *.pmp är formatet ps1 spelen för 3.03 ...
                Fasiken vad guld du är Begga
                *Kramar*
                / Pendragon

Comment

Sorry om jag lätt läss pendragon men allt gick imot mej med spelen.
                  Någon bra sajt man kan tanka hem spel på ? klassika vet jag men någon sajt man kan ha nytta av ? Tacksam för svar

Comment

Tja! Kan bara säga testa din egen BT tracker ... Eller ett trevligt ftp acc på nått fint ställe
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Sorry om jag lätt läss pendragon men allt gick imot mej med spelen.
                      Någon bra sajt man kan tanka hem spel på ? klassika vet jag men någon sajt man kan ha nytta av ? Tacksam för svar
                      Nejdå ingen fara, jag borde ha vetat bättre men jag har själv aldrig konverterat gamla PS spel till PSP via en PS3, skall koppla upp min Amerikanska PS3 som jag har hemma ett tag till "innan den säljs" och se vad man kan hitta på, kör dock 1.50 med Devhook på min PSP o jag har nog ingen kompis som inte jag har nedgraterat till 1.50 att låna en 3.02 PSP o testa
                      / Pendragon

Comment

Installera Custom Firmware 3.03 OE-B

Så kan du köra allt som 1.5 kan
                        Så kan du köra allt som 3.03 kan
                        Så kan du köra allt som tidigare krävde devhook
                        Så kan du köra PS1 spel
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

lite nyfiken bara hur blir det med PS1 spel när man behöver trycka " L2 eller R2 " ?

Comment

Original inlägg av HawkZ Visa Inlägg
                            lite nyfiken bara hur blir det med PS1 spel när man behöver trycka " L2 eller R2 " ?
                            Man får väll Mappa om knapparna lite

Spelar man t.ex. Tekken så begöver man inte använda R eller L Knapparna alls om man är duktig
                            / Pendragon

Comment

Hansi! är det lagligt att lägga in 3.03 OE-B, jag menar ni får ju inte flasha era xbox/gamecube/ps2 chip med pirat firmware pga lagliga trubbel, men får man göra det med PSP?
                              Playstation 3 60gb (PAL)
                              XBOX +Duo-X2 +120GB
                              GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
                              Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
                              DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X