Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare på PSP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nybörjare på PSP

Hallå, jag är en riktig nybörjare på PSP:n, har precis köpt den och vill nu veta hur jag ska gå till väga för att få in kopierade spel på den...? Vilket minneskort för det första bör jag köpa?

Hur gör jag sen för att få in kopierade spel? Nedgradering, uppgradering? :S fattar ingenting, hehe. Har läst runt lite på forumet men inget verkar speciellt vettigt, finns det nån väldigt basic info/tutorial.

Tack på Förhand
    /D

Köp ett eller flera 2-8GB memorystick.
    Nergradera till firmware 1.5
    Installera Custom firmware 3.03 OE-C
    Lägg .iso och .cso filer i \ISO mappen på din memorystick
    Lägg playstationspel i \PSP\GAME\spelets namn på din memorystick
    Lägg homebrew för firmware 1.50 i \PSP\GAME150 mappen
    Lägg homebrew/program som fungerar bäst med firmware 3.03 kerneln i \PSP\GAME mappen. Eller kanske \PSP\GAME303 mappen, har för mig det kom en sådan mapp i senaste versionen, det händer så mycket nytt att man inte alltid hänger med i svängarna här...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Lägg homebrew/program som fungerar bäst med firmware 3.03 kerneln i \PSP\GAME mappen. Eller kanske \PSP\GAME303 mappen, har för mig det kom en sådan mapp i senaste versionen, det händer så mycket nytt att man inte alltid hänger med i svängarna här...
      Har de fixat stöd för 8gb nu på 3.0x
      Sweet!
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        två frågor

1. kan man använda 1.5 fw efter man installerat custom fw 3.03 oec?

2. om inte kan man avinstallera custom fw 3.03 oec?
        Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

1: Du behöver inte 1.5 längre.

Allt fungerar i 3.03 OE-C. Lägg det som du annars lägger i \PSP\GAMES mappen i \PSP\GAMES150 istället så körs allt där med firmare 1.5 kernel.

2: Du kan ju alltid nergradera dig till 1.5 igen om du känner för det.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X