Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide: Spela PS(One) spel på PSP

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

1. För att gå in i recovery mode stänger du av din psp, dvs inte sleep mode utan helt av. Sen håller du inne R och startar maskinen. Släpp inte R alls, så ska recovery mode starta om du kör på 3.90 m33-2. (Och tidigare versioner så klart)

2. SEPLUGINS-katalogen skapar du själv.

Jag har konverterat många spel nu och det verkar funka perfekt hittills. Bland annat "Heart Of Darkness" kan jag rekommendera. Guldspel!

Comment

Tack så hemskt mkt för allting, jag fick igången den
      trodde d va svårare än så, men d e va d inte
      PSP Slim:
      Custom firmware - 5.50 GEN-D3
      Sony Pro Duo Ultra II 4GB
      PS3:
      Custom firmware - ??
      60 HDD
      PS2:
      Multi-X Chip
      PS1:
      Chip
      iPhone 3G[s]:
      Version: 16 GB Black
      Custom firmware - 3.1.2 (MC Model - New Boot)
      Jailbreak & Unluck
      Nintendo Nes

Comment

Kul att det funkar.

Comment

Räcker det inte med att ha iso-filerna för att kunna spela PSX-spel på sin moddade PSP?
          PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

Comment

Original inlägg av MdaG Visa Inlägg
            Räcker det inte med att ha iso-filerna för att kunna spela PSX-spel på sin moddade PSP?
            Jodå, men för vissa så behöver man kernal 1.5 support vilket slim inte har så då får man emulera det.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

mina spel funkar sådär bra faktiskt, tekken 3 låser sig helt när jag vunnit en match, o final fantasy 8 låser sig lite näre vill, fast inte regelbundet alls, någon som vet om man kan "göra" något åt detta?

Comment

ELLER så laddar man ner klara Eboot filer, på t.ex Mininova så söker jag bara på EBOOT då kommer det upp massa olika PS1 spel

överför dem till psp...PSP>GAME>(klistra in mappen med eboot filen i, alltså inte eboot filen bara, den måste vara i en map)

pimmen, prova ändra loading speed till normal

Comment

vart ändrar jag loadingspeed nånstans då? hmm

hittade och testade nu, normal va inställr från standard på tekken, testade båda, låser sig på exakt samma sätt ändå, testar just nu FF8 oxå, med fast istället för normal som innan, ska se om de funkar, mata gärna på med fler tips om vad man kan göra för att få PSX spel att funka bra på PSP
                  Last edited by pimmen; 2008-07-14, 22:55.

Comment

asså vissa ps1 spel låser sig för mig med, prova att ladda ner andra o se.

Comment

suikoden 1 o 2 funkar, beror det på att tekken o FF8 har lite mer seriös grafik typ? hmm vill verkligen spela FF8

EDIT

jag laddade ner senaste firmwaren o nu går tekken som en dans, sweet! räknar och hoppas på att FF8 kommer funka bra oxå.. problemet löst
                      Last edited by pimmen; 2008-07-15, 20:43.

Comment

Mina PSOne-spel fungerar felfritt med 3.77 M33-4. Jag har provat att uppgradera till 3.90 M33-X och då låser sig bland annat Xenogears redan i början. Vet inte varför det inte fungerar, men jag nedgraderade igen och då fungerar allt som det ska. Har än så länge inte sett fördelarna med att byta från 3.71 M33-4.
                        PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

Comment

När jag startar Silent Hill ett händer ingenting. Varningsrutan som kommer när man startar vilket PS1 spel som helst kommer först upp, men sen när själva spelet ska starta så är allt svart och förblir sedan svart. Pspn hänger sig inte, jag kan få upp emulator menyn å så, men inget mer.

Nån som kanske vet vad det är för fel?

Comment

Så där ja nu ha ja fått till det jag med med FFIX
                            Last edited by ducce; 2008-08-06, 23:14.
                            Psp,ps one,ps2,ps3,nes,snes,Wii,xbox,360

Comment

Haft problem med att Spela Megaman Legends 2, hittat två versioner redan färdiggjorda för pspn men båda spelen får samma fel, antingen blir grafiken fel så jag kan gå genom väggar där jag verkligen behöver gå genom dörren och går jag inte på vissa vitala ställen i spelen så fryser spelet eller ladar aldrig klart..undrar fall nån möjligen testat spelet och ahr samma problem?

Comment

Låter som du "hittat" en dålig version, dumpa den själv istället så går det nog bättre.
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X