Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSX saves -> PSP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PSX saves -> PSP

Tja,

jag funderar på att köpa en PSP och hade tänkt lira mina PSX spel på den och undrar ifall någon vet ifall det är möjligt att kopiera sina saves man har på PSX minneskort till sin PSP på något vis?

Skulle vara skönt att slippa spela om ifrån början.

Tack på förhand!

Jag tror faktiskt inte det finns något sånt, möjligen om du har tillgång till ett ps2 så att du kan linka mellan den och pc'n.
    Jag har ingen aning om hur men jag fick det till svar när jag frågade om hur man fixade ett ps2 bios till en emulator
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Glöm att det går ...
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ok, då förmodar jag att det inte går då.

Comment

Varför skulle det INTE gå?

Det finns gamesave management prylar till ps1:an, kan säkert hitta något om jag rotar lite i lådorna. Sedan behövs väl lite påläsning för att se hur psp:n hanterar ps1 gamesaves, och kanske lite kodning för att göra en konverterare...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Förvisso ... Men jag tänkte närmare för en lekman när jag besvarade frågan
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Det finns gamesave management prylar till ps1:an, kan säkert hitta något om jag rotar lite i lådorna. Sedan behövs väl lite påläsning för att se hur psp:n hanterar ps1 gamesaves, och kanske lite kodning för att göra en konverterare...
              Då tycker man ju nästan att det redan borde finnas nått han får väl googla lite

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg

Då tycker man ju nästan att det redan borde finnas nått han får väl googla lite

Comment

Hade visst lite fel, dök på PSXMC2PSP BETA 1 alldeles nyss den finns inkluderad i CWCHEAT_016_REVH_FOR_310OE-POPS-GAME finns på psx-hacks ... Dock behöver du en PS2 för att det ska funka ... Hittade den av en ren slump när jag öppnade rar arkivet och började läsa lite ..

Comment

Tack det programmet verkar göra susen, har en PS2:a så det är en god nyhet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X