Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Joystick fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Joystick fråga

Hej,

Min nya PSP har ett fenomen med den analoga "pucken", drar man den åt höger, upp och ner så stannar den när man släpper den, men inte när jag drar den åt vänster, då fortsätter den att glida åt det hållet i spelet.

Det blir lite struligt när man spelar GTA och Daxter då gubben tenderar att gå åt vänster om man försöker gå rakt fram.... ser ut som han e riktigt full

Finns det någon kalibrering eller vad skall man göra?

Någon annan som upplevt samma sak?

jag tror nog att du bör använda garantin och laga/byta ut den
    d.v.s. om du har garanti
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av tompasod Visa Inlägg
      Hej,

Min nya PSP har ett fenomen med den analoga "pucken", drar man den åt höger, upp och ner så stannar den när man släpper den, men inte när jag drar den åt vänster, då fortsätter den att glida åt det hållet i spelet.

Det blir lite struligt när man spelar GTA och Daxter då gubben tenderar att gå åt vänster om man försöker gå rakt fram.... ser ut som han e riktigt full

Finns det någon kalibrering eller vad skall man göra?

Någon annan som upplevt samma sak?
      Skit bakom spaken
      Pilla loss och rengör, snurra runt den sen som en liten dåre så slutar den säkert.
      om inte så "Garanti" och om inte garanti så ny styrpinnemodul.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

och om du nu har haft sönder den så kan du laga den för 100 kr ungefär

Comment

är det inte dyrare än så? ibland brukar man tycka att det kostar mer att laga än att köpa nytt

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
            är det inte dyrare än så? ibland brukar man tycka att det kostar mer att laga än att köpa nytt
            Byter man själv blir det billigt
            men ungefärligt pris för ny styrpinne med frakt o mons från 150-300 kr
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ja om man tänker så sen finns det ju lite mindre tekniska människor också

Comment

jo, men inte mycket teknik du behöver där, köp den, ta bort den enda skruven på skalet o byt analog stick. skitenkelt =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X