Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem efter flashning 1.50->3.10OE-A

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem efter flashning 1.50->3.10OE-A

Har flashat min 1.50 till 3.10 OE-a enligt Denna guide.

När jag nu startar pspn händer absolut ingenting, den är bara svart och stängs inte heller av efter ett tag.
    Jag kan dock komma in i recovery-menyn om jag håller nere R.
    Frågan lyder, vad gick snett och hur fixar jag det. Iom att jag kommer in i recoverymenyn förutsätter jag att den är långt ifrån brickad

Tack igen på förhand!
    jap PSP (White) 1.50 ->3.10 OE (semibrickad)->1.50->3.40 OE -> 3.90 M33-3
    2x 2GB Sony pirat, 1x 1GB Sony, 512MB Sandisk

Recover ner till 1.5 sen använd 3.10oea easy installer istället

Comment

någon risk med att "Recover ner till 1.5" ?

Annars går jag in på psxcare och låter hansi ta hand om den.
      Hansi // ser det positivt ut för min psp ?

Comment

kan tillägga att efter jag flashat till 3.10OE A så startade pspn om och då kom det upp en blå ruta med en massa text och den sa åt mig att trycka O för att återställa konfigurationen.

Comment

Vilka firmwareversioner har du haft i din psp?

Har den varit uppe i 3.03 officiell firmware så kan det vara problem.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            Vilka firmwareversioner har du haft i din psp?

Har den varit uppe i 3.03 officiell firmware så kan det vara problem.
            Den var 1.50 vid inköp från honkong. Igår försökte jag lägga in 3.10 OE A men det verkar ju som sagt delvis misslyckats. Inga andra fw har legat inne på den.

Comment

flashade tillbaka till 1.50. fungerar fint. kommer inte försöka igen utan tar in den till Hansi. Psp och firmware-uppdateringar verkar inte vara kompatibla med mig, trots att jag är EXTREM noga med instruktioner och läser ALLT 6 gånger innan jag kör igång. o well.

Comment

Synd du inte bor kvar i Skellefteå, då hade jag fixat det åt dig ...
                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                  Synd du inte bor kvar i Skellefteå, då hade jag fixat det åt dig ...
                  Ja det är lite dumt ... fast nu bor jag ju åas nästan granne med psxcare

Comment

Som sagt använd easy installer, det kan inte gå fel :/

Comment

Original inlägg av Nicla7 Visa Inlägg
                      Som sagt använd easy installer, det kan inte gå fel :/
                      TYcker iofs standard-installationen är extrem easy ... ryggar snarare bort för s.k "easy-wizard-automated" installers. De vet man aldrig vad de gör.

Comment

Man kan ju aldrig vara för försiktig
                        Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Skickar du den till mig så gör jag det för 1 kr, orka ta 300 kr för det

Comment

Nicla7 du kanske inte har skäl till att behöva tjäna pengar, företagare har det.
                            Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Ja rätt, skicka in den till psx care

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X