Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inställningar i 3.40 OE-A!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Inställningar i 3.40 OE-A!

Jag hade problem med att köra ISO spel på PSP CFW 3.40 OE-A.
    Det var så att med många spel fick jag bara svart skärm och med t.ex. Burnout Legends stannade det på LOADING.

Efter mycket surfande på olika forum så hittade jag ett tips som jag provade och som FUNKADE på min PSP!

Så här gjorde jag:

1. Stäng av PSP genom att hålla POWER knappen i ca 6-7 sekunder tills skärmen blir helt svart och gröna lampan slocknar
    2. Starta PSP i RECOVERY MODE genom att trycka och hölla på R-knappen och POWER knappen tills Recovery startar..
    3. Gå in i CONFIGURATION
    4. Ändra GAME FOLDER.. TILL KERNEL 3.4 (I FALL DET STÅR PÅ 1.50)
    5. USE NO-UMD SKA VARA DISABLED

Sedan gå BACK och välj

6. ADVANCED
    7. ADVANCED CONFIGURATION - ALLA 3 POSTER DÄR SKA VARA DISABLED

8. GÅ BACK TILLS DU KOMMER I "START MENU" DÄR DU VÄLJER EXIT SÅ STARTAS PSP OM

9. STOPPA IN DEMO UMD SKIVAN ELLER ETT ORIGINAL SPEL OCH....

SPELA SPELA SPELA

Jag hoppas det funkar för er med..
    Lycka till

Tack så mycket nu funkar det för mig ! har med haft problem ett bra tag, men nu funkar de som ska !!!

Åter igen Tack !

Comment

Klistra denna tråd!

Comment

Kul att jag kunde hjälpa till

Det är väldigt många som har detta problem vad jag kunde läsa på olika forum så jag hoppas att flera kan ha nytta av det här tipset..

Comment

psp

hej! hos mig funkar inget allt.

har ett japask psp och ett umd film från sverige å båda är i region 2.

testade alla tipsen men inget funkade... hjälp

Comment

Original inlägg av Longson008 Visa Inlägg
            hej! hos mig funkar inget allt.

har ett japask psp och ett umd film från sverige å båda är i region 2.

testade alla tipsen men inget funkade... hjälp
            Vad är det som inte funkar? kan du inte spela iso? Skriv lite mer så vi kan hjälpa dig ..

Comment

Om hur man lägger in spel i pspt.

Tja guys.
              Köpte ett psp idag med 3.400e-f heter den på kartong.
              jag undrar om hur man läger in spel i minneskortet.
              1. jag läggger in och ser inte iso filer i någon av game music elr bild fflikanar i pspt.

2. när jag öppnar minneskortet från psp finns det inga mappar som game music elr inget finns bara dessa MSTK_PRO.IND sen MEMSTICK.IND.

3. Ska jag använda emulator till spelen.

Tacksamför hjälp.

//WICKED

Comment

Ja kör me kernel 1.50 och plain modules nått i advanced -> advanced conf. Funkar fin fint ^^
                Last edited by Evilgb; 2007-07-11, 04:22.
                PSP: 3.90 M33-3 + 1.50 kernel v2
                PS3: 2.30
                Wii: 3.2E Wiikey 1.9g

Comment

Original inlägg av wickedog Visa Inlägg
                  Tja guys.
                  Köpte ett psp idag med 3.400e-f heter den på kartong.
                  jag undrar om hur man läger in spel i minneskortet.
                  1. jag läggger in och ser inte iso filer i någon av game music elr bild fflikanar i pspt.

2. när jag öppnar minneskortet från psp finns det inga mappar som game music elr inget finns bara dessa MSTK_PRO.IND sen MEMSTICK.IND.

3. Ska jag använda emulator till spelen.

Tacksamför hjälp.

//WICKED
                  Tja! Det enkla är att du ska först bara ha i minneskortet och formatera det via PSP:et via Settings > System Settings > Format Memory Stick. Då kommer mapparna komma fram på minneskortet men observera att allt som finns på minneskortet kommer försvinna. Då kommer det fram mappar som tex MP_Root , ISO, Video osv

Hoppas detta hjälpte dig

Jetti

Comment

Tack manNen

Det har löst sig nu spela spela spelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Comment

Detta funkade på min 3.52 M33 också, tackar =)

Comment

När jag trycker på configuration så blir skärmen blå och några sekunder senare stängs psp:t av, vad är felet?
                        Xbox; Xecuter 2, PSP Fw. 3.52 M33-4, DS Lite; M3 Simply + 1Gb Micro SD, PS1, Nintendo Wii; Wiikey

Comment

Original inlägg av __KiRRe Visa Inlägg
                          När jag trycker på configuration så blir skärmen blå och några sekunder senare stängs psp:t av, vad är felet?
                          Config vart ?
                          I PSPns menyer..
                          Låter som det är något skummt med flashningen, prova flasha om den.
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Config vart ?
                            I PSPns menyer..
                            Låter som det är något skummt med flashningen, prova flasha om den.
                            Nu har jag uppdaterat till 3.51 M33 men det funkar fortfarande inte =( nån som vet vad jag kan göra?
                            Last edited by __KiRRe; 2007-08-15, 14:46.
                            Xbox; Xecuter 2, PSP Fw. 3.52 M33-4, DS Lite; M3 Simply + 1Gb Micro SD, PS1, Nintendo Wii; Wiikey

Comment

Prova att uppdatera till 3.52 M33 och försök igen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X