Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

Det var inte länge sedan Dark Alex avslutade OE och gick under jorden... Nu har ett nytt gäng ryska hackers vid namn Team M33 tagit över och har precis släppt en ny custom firmware version som går under namnet 3.51 M33

Mer info om denna release samt filerna för uppgradering finns här:
    http://pspupdates.qj.net/PSP-custom-...g/49/aid/97481
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

Jäklar va bra, det tog inte lång tid.
    Fast väntar nog lite så man ser att det funkar som det ska.

Comment

Har just nu uppgraderat min PSP till v3.51 M33 och allt fungerar kanon! Installationen var ett snäpp enklare än DA´s, även om den var busenkel den med, tror inte det kan bli så mycket enklare än så här. Hur som helst, tummen upp för Team M33

Comment

haha fan vad nice nu börjar det hända lite saker här

Comment

Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
          Har just nu uppgraderat min PSP till v3.51 M33 och allt fungerar kanon! Installationen var ett snäpp enklare än DA´s, även om den var busenkel den med, tror inte det kan bli så mycket enklare än så här. Hur som helst, tummen upp för Team M33
          Det är många som säger att nätverks funktionen inte funkar, det kanske bara gäller homebrew.. jag vet inte.
          Har du möjlighet att testa lira nätverk på nått spel BigMac?

Comment

Jag har ett litet problem me uppgraderingen till v3.51 M33. Ja gjorde som de står i instruktionerna men när jag ska gå in på min psp/games/memory stick/ 3.51 M33 Creator står de ''File 150.PBP couldn't be opened.'' men filen ligger i M33CREATOR foldern...

Comment

Original inlägg av mpe Visa Inlägg
              Det är många som säger att nätverks funktionen inte funkar, det kanske bara gäller homebrew.. jag vet inte.
              Har du möjlighet att testa lira nätverk på nått spel BigMac?
              Tyvärr har jag inte det och jag inte heller hört att nätverksfunktionen inte ska funka. Det jag däremot har hört är att de som har uppgraderat till 3.51 M33 och som försöker pimpa sina XMB menyer har stött på lite problem med vissa funktioner, men det är inte så konstigt i mina öron, 3.51 är ju trots allt en ny firmware där Sony har täppt till lite säkerhetshål. Själv pimpar jag aldrig min PSP, men ni som vill pimpa upp era PSP´er efter att ha uppgraderat till 3.51 M33, tycker jag ska vänta med pimpandet. Jag har också hört att folk har haft lite problem med att de har tagit backupper på minnsekortet och sedan efter uppgraderingen, så har de helt enkelt bara flyttat tillbaka hela rubbet till minneskortet igen. Vilket medför att man ersätter de nya systemfilerna med med de gamla.

Original inlägg av MrPersson
              Jag har ett litet problem me uppgraderingen till v3.51 M33. Ja gjorde som de står i instruktionerna men när jag ska gå in på min psp/games/memory stick/ 3.51 M33 Creator står de ''File 150.PBP couldn't be opened.'' men filen ligger i M33CREATOR foldern...
              Hmm... "psp/games/memory stick/", skum sökväg...
              du ska lägga mappen M33CREATOR i din GAME150 mapp på din PSP.

Så här uppgraderade jag från 3.40 OE-A till 3.51 M33:

1) Ladda ner M33rel.zip, samt PSP 3.51 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
              2) Ta backupp på minneskortet, som t.ex bilder, och speldata etc. Formatera sedan minneskortet.
              3) Packa upp M33rel.zip filen och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
              4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
              5) Packa upp Sonys 3.51 EBOOT och döp den till 351.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
              6) Starta nu "3.51 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
              7) När ovanstående är klart, starta "3.51 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren och när det är klart så stängs PSP´n av automatiskt.
              8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.51 M33
              9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.51 återställs och att allt är "fräscht"

Sedan är det bara lägga in liren i ISO mappen och Vidorullarna i VIDEO mappen osv, precis som vanligt!
              Last edited by BigMac; 2007-07-16, 00:45.

Comment

Tack BigMac. Funkar fint här men jag upptäckte en död pixel med hjälp av nya recoverymode . Dang.

Comment

Det finns en fix för wlan när man kör homebrews
                  http://dl.qj.net/Firmwares/pg/12/fid/14110/catid/163
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tack Hansi!!!Men vart ska man lägga den för att den ska funka?.

Comment

Ingen som har flashat det här från 3.10 OE-A på en rosa psp? Är livrädd för brickning då jag inte klarar mig utan min psp.

Blev helt skräckslagen när jag och en polare skulle nedgradera till 1.50 för skärmen blev svart. Däremot kunde man höra alla knappljud. Vi fick nedgradera i blindo med hjälp av hans psp. Kom senare på att man kunde trycka på brightness knappen när jag fipplade med DGEN och då hoppade skärmen igång. Verkar som att ljuset på skärmen blir omvänt när man kör på 1.50. Men rädslan för brickning finns kvar endå.
                      Last edited by kim_gulle; 2007-07-17, 15:03.

Comment

Jag har installerat 3.51 M33 på ett 10-tal olika PSP, både från v1.5 och från olika Custom firmware versioner, inga problem alls.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          Jag har installerat 3.51 M33 på ett 10-tal olika PSP, både från v1.5 och från olika Custom firmware versioner, inga problem alls.
                          Så jag behöver inte nergradera till 1.50 innan jag installerar?
                          Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

nepp

Comment

Peeerfekt! Då slipper man det haha
                              Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X