Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Några timmar efter sony släppte sin 3.52 FW gjorde rysspojkarna i M33 om den till en Custom

så nu har de släppt 3.52 Custom M33
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jepp, uppdaterade min PSP redan igår
      http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30817
      Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
      Firmware: CFW v3.80 M33-5

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
        3.51 M33-7

http://www.ps3news.com/forums/site-n...ore-83204.html

edit:

Jag följer dessa instruktioner: http://www.pspmod.com/forums/firmwar...ion-guide.html

Jag lyckas inte uppdatera eftersom det bara blir svart och den stänger ner sig efter ett tag.

Hjälp plz.

edit2:

Fick till det. Det kanske var mitt nya 8GB kort som var problemet vem vet eller en dålig kopia av M33-7 jag fick från ovan. Jag körde på denna istället och det fungerade bra: http://www.psp-hacks.com/forums/about101120.html.

Det nya SONY NP9660 noumd läget rockar. Inget behov av den äckliga demoskivan längre.
        PSP har inte stöd för 8GB i Fw 1.50 läge
        Kansjke var något sådant *s*
        Satsa på fler 4GB kort istället, man slipper problem då o kan byta spel lättare
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
          jepp, uppdaterade min PSP redan igår
          http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30817
          Och Hansi min ena idag *skratt*
          / Pendragon

Comment

3.52m33

Kan man använda 3.52M33 istället för 351? Tänkte att upgradera från 3.10 OE-A Går det?

Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
            Tyvärr har jag inte det och jag inte heller hört att nätverksfunktionen inte ska funka. Det jag däremot har hört är att de som har uppgraderat till 3.51 M33 och som försöker pimpa sina XMB menyer har stött på lite problem med vissa funktioner, men det är inte så konstigt i mina öron, 3.51 är ju trots allt en ny firmware där Sony har täppt till lite säkerhetshål. Själv pimpar jag aldrig min PSP, men ni som vill pimpa upp era PSP´er efter att ha uppgraderat till 3.51 M33, tycker jag ska vänta med pimpandet. Jag har också hört att folk har haft lite problem med att de har tagit backupper på minnsekortet och sedan efter uppgraderingen, så har de helt enkelt bara flyttat tillbaka hela rubbet till minneskortet igen. Vilket medför att man ersätter de nya systemfilerna med med de gamla.

Hmm... "psp/games/memory stick/", skum sökväg...
            du ska lägga mappen M33CREATOR i din GAME150 mapp på din PSP.

Så här uppgraderade jag från 3.40 OE-A till 3.51 M33:

1) Ladda ner M33rel.zip, samt PSP 3.51 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
            2) Ta backupp på minneskortet, som t.ex bilder, och speldata etc. Formatera sedan minneskortet.
            3) Packa upp M33rel.zip filen och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
            4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
            5) Packa upp Sonys 3.51 EBOOT och döp den till 351.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
            6) Starta nu "3.51 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
            7) När ovanstående är klart, starta "3.51 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren och när det är klart så stängs PSP´n av automatiskt.
            8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.51 M33
            9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.51 återställs och att allt är "fräscht"

Sedan är det bara lägga in liren i ISO mappen och Vidorullarna i VIDEO mappen osv, precis som vanligt!

Comment

Original inlägg av ComA1 Visa Inlägg
              Kan man använda 3.52M33 istället för 351? Tänkte att upgradera från 3.10 OE-A Går det?
              Inga problem
              Den nyaste är just nu Custom 3.52 M33-2
              Man kastar in 3.52 M33 sen en updatering till M33-2
              / Pendragon

Comment

Ja jag följde presis den guiden till 3.52 m33
                1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

Comment

Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
                  Ja jag följde presis den guiden till 3.52 m33
                  Och som det syns på din signatur hittade du uppdateringen till M33-2 med
                  Grattis o välkommen i klubben
                  / Pendragon

Comment

hihi thx, börjar bli riktigt roligt nu psp, mycket bra support här Hail pendragon
                    Last edited by myspeter; 2007-07-31, 15:19.
                    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

Comment

Tackar

Tackar för hjälpen

Comment

Small q guys.

Sitter på cfw 3.03 OE-C och tänkte köra 3.52 m33. Är det bara att följa guiderna och köra så att säga? PSP´t ska vara på 1.50 kernel va?

Comment

Original inlägg av borelis Visa Inlägg
                          Small q guys.

Sitter på cfw 3.03 OE-C och tänkte köra 3.52 m33. Är det bara att följa guiderna och köra så att säga? PSP´t ska vara på 1.50 kernel va?
                          Nej du måste inte sittea på 1.50 kernel, du följer steg 2 och vidare i nfo filen
                          / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X