Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3.40 oe-a problem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3.40 oe-a problem.

Hej jag har lite problem med min psp som jag fick uppgraderad idag.
    När jag skall starta den så verkar den som att den läser och skärmen är svart.
    får trycka på lite knappar så jag kommer in på recovery menyn o kan från den sen gå till den vanliga. är dettta nån inställning ?
    Hoppas att ni kan hjälpa mej.
    Tack på förhand

Prova det här..
    1. Stäng av PSP genom att hålla POWER knappen i ca 6-7 sekunder tills skärmen blir helt svart och gröna lampan slocknar
    2. Starta PSP i RECOVERY MODE genom att trycka och hölla på R-knappen och POWER knappen tills Recovery startar..
    3. Gå in i CONFIGURATION
    4. Ändra GAME FOLDER.. TILL KERNEL 3.4 (I FALL DET STÅR PÅ 1.50)
    5. USE NO-UMD SKA VARA DISABLED

Sedan gå BACK och välj

6. ADVANCED
    7. ADVANCED CONFIGURATION - ALLA 3 POSTER DÄR SKA VARA DISABLED

8. GÅ BACK TILLS DU KOMMER I "START MENU" DÄR DU VÄLJER EXIT SÅ STARTAS PSP OM

9. STOPPA IN DEMO UMD SKIVAN ELLER ETT ORIGINAL SPEL OCH....

Blazo68

Comment

Original inlägg av pitchman Visa Inlägg
      varför uppgradera till 3.40 OE-A när senaste custom firmware versionen är 3.51 M33-6 ?
      Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
      Firmware: CFW v3.80 M33-5

Comment

jag har FW 3.51 M33-5 och ser ingen skillnad mellan denna och 3.40-0e-a..

Någon som hittat något nytt?

Comment

ja... den har en grymt förbättrad NO UMD funktion... samt större support för ISO filer än OE versionerna.

Men.... i den senaste versionen (M33-6), så har Sonys egna "NO-UMD" funktion hackats vilket är den bästa NO UMD funktionen. Enligt rapporter så är den 100% fungerande samt att spelen flyter på snabbare. Detta är den bästa custom firmware versionen hittils
          Last edited by BigMac; 2007-07-21, 12:12.
          Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
          Firmware: CFW v3.80 M33-5

Comment

Original inlägg av pitchman Visa Inlägg
            När jag skall starta den så verkar den som att den läser och skärmen är svart.
            får trycka på lite knappar så jag kommer in på recovery menyn o kan från den sen gå till den vanliga. är dettta nån inställning ?
            Hoppas att ni kan hjälpa mej.
            Tack på förhand
            Om Blazos tips inte funkar, prova att gå in i recovery (håll in R när du startar psp'n) välj "Configuration ->"
            Väl därinne finns det en grej som heter "Autorun program at /psp/game/boot/eboot.pbp" om den står som enable byt till disable så ska psp'n gå igång.

Edit

Original inlägg av Blazo68 Visa Inlägg
            jag har FW 3.51 M33-5 och ser ingen skillnad mellan denna och 3.40-0e-a..

Någon som hittat något nytt?
            Det är alltid bra att uppgradera för att kunna spela spel som kräver en viss firmware version, har jag för mig!
            Last edited by Turbis; 2007-07-21, 12:19.
            Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Jag har nu fixat senaste FW
              Last edited by Blazo68; 2007-07-21, 14:42.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X