Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni batterierna för att hacka alla framtida firmwares?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har ni batterierna för att hacka alla framtida firmwares?

Läste på idg ( http://www.idg.se/2.1085/1.117929 ):

"Genom att modifiera Playstation Portables batteri har en hackergrupp kommit fram till ett sätt att både knäcka alla nuvarande, och kommande, firmwares och, som en bonus, låsa upp tidigare dödförklarade, så kallade "brickade", PSPs."

Har ni eller kommer ni få in sånna batterier i eran nätbutik?

Sugit för dom som redan gjort sig av med sina brickade
    Hansi säger att han har beställt in ett tre siffrigt antal med batteri.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Man behöver inte köpa ett extra batteri för detta, bara att konvertera sitt nuvarande batteri till ett "Pandoras Battery" och sen efter att man har unbrickat/nergraderat så återställer man sitt batteri igen....så simpelt
      PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

Comment

Japp, men om man har ett brickat PSP, och ingen man känner har ett homebrew kompatibelt PSP, så måste man ju köpa
        PSPLife.se - Community för oss med PSP!
        All hjälp du behöver

Comment

Ahh, det stämmer ja...tur att bror min har ett PSP
          PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

Comment

Extra batteri är ju ändå alltid bra att ha :-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Extra batteri är ju ändå alltid bra att ha :-)
              Jag köpte ett Sonybatteri + Minneskort o förvandlade mitt gamla batteri till ett JigKick "Pandora" o minneskortet till ett dedikerat sådant för ändanmålet

500Mb korten var billiga på TM
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

hansi, har du nåt pandora batteri i shopen och i så fall va kostar det, skulle behöva ett..
                Jag lyckas komma in i recovery och köra igång den där 1.50 grejen men allting blir bara error, eller panic och de händer inte ett skit.
                Jag har 3.71 M33.. hade sönder pspn direkt när jag testade att byta tema (ja de e sant, 2 gr!!) Jag hör bara dom två första tonerna när jag startar pspn, sen hänger den sig Och de funkar väll med pandora batterier fortfarande, jaga den gamla stora feta pspn..

Comment

Original inlägg av Aonike Visa Inlägg
                  Japp, men om man har ett brickat PSP, och ingen man känner har ett homebrew kompatibelt PSP, så måste man ju köpa
                  Sanning med modifikation, man kan utan att ha en Custom PSP göra ett Pandorabatteri genom att öppna ett orginal o löda loss lite ben på en krets o tvinga den i Servicemode " Inget för den darrhänte =) "

Men att ha ett extra batteri hemma som är begåvat med Pandora är inte fy skam. (PSXCare har batterier på ingående som de flashar om o säljer en liten slant dyrare pg.av tiden nerlagd för konvertering.)
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Bajen13
                    öööh kan du länka till nån guide (om man får vill säga)

service mode??!!! vad i h*llvette är det?
                    Prova detta:
                    http://forum.psxcare.com/support/sho...light=Recovery

Jag sökte på "Recovery" på forumet
                    Gissa om det funkade *skratt*
                    / Pendragon

Comment

Original inlägg av Bajen13
                      Nopp.

Men jag tyckte du skrev att du kommer in i Recovery genom att hålla ned R1 då du startar din PSP o då skall du kunna köra Recoverytricket jag länkade om.
                      / Pendragon

Comment

men det funkar inte, så här blir det:

Error 80010002 loading/starting lflash_fatfmt.prx
                        Error 80010002 loading/starting ipl_update.prx
                        Loading PSAR to RAM... done (memorystick is not needed anymore).
                        Version 1.50
                        Formatting flash0...PANIC: Error formatting flash0.
                        done
                        Creating Directories... PANIC: Error creating directories
                        done
                        Writing ipl...PANIC: error clearing IPL.
                        PANIC: error writing IPL.
                        done
                        Writing files... 100%
                        Process finished.
                        Press X to restart the PSP

det måste va en sån här va:

http://forums.benheck.com/viewtopic.php?p=255897

lite jobbigt med engelskan, kan du översätta (är du en ängel) *host host*

Comment

Om du skall köra Pandora tricket så måste du formatera ett minneskort o köra igenom en hel del processer innan du har ett magiskt minneskort du kan använda med ditt Batteri.

http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=Jigkick

Easy GUI program dom gör om ditt batteri + minneskort till Jigkick + Magic Memorystick *skall köras på en PSP som kan köra Homebrew "Typ polarns med ditt minneskort o ditt batteri".

http://rapidshare.com/files/51870543...x_GUI.rar.html
                          https://www.x-projects.org/download.php?view.37

OBS! Din PC måste ha stöd för Microsoft .NET Framework V2 o de fungerar nog bäst på XP burkar
                          / Pendragon

Comment

YEEEES!!!!!

fixade det!!!

hittade en speciell downgrader för 3.71 M33
                            den heter:
                            DOWNGRADE371M33bySamhain

man ska egentligen ha filerna i PSP/GAME/UPDATE, men fyndig som man är så la jag dom i PSP/GAME/RECOVERY + 1.50 ebooten som jag döpte till UPDATE.PBP

Tack för all hjälp!!

Comment

Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
                              YEEEES!!!!!

fixade det!!!

hittade en speciell downgrader för 3.71 M33
                              den heter:
                              DOWNGRADE371M33bySamhain

man ska egentligen ha filerna i PSP/GAME/UPDATE, men fyndig som man är så la jag dom i PSP/GAME/RECOVERY + 1.50 ebooten som jag döpte till UPDATE.PBP

Tack för all hjälp!!
                              Grattis, posta gärna hur du gjorde o länkar
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X