Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Upp sen ner?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Upp sen ner?

Tjenare,
    nybörjare utan dess like, fick min PSP idag och försöker läsa mig innantill hur jag skall få det här att fungera. Har en tendens att tänka logiskt men natagligen missar jag något...
    Sitter med FW 3.03 och en Lumines skiva, ingen bra komination men min tanke var då... kan man inte bara uppgradera sin 3.03 till 3.50 och sen använda Lumines kivan för att nergradera till 1.5?

Hmmmm.... eller?

//BC

Jag kommer inte ihåg vilken firmware det var med lumnies skivan.
    Jag antar att det skulle gå, men chansa inte vänta hällre på att Pendragon eller Hansi svarar, de är bäst på allt sådant
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
      Jag antar att det skulle gå, men chansa inte vänta hällre på att Pendragon eller Hansi svarar, de är bäst på allt sådant
      Lumines är kompatibelt med Max 3.50 allt annat över det på gamla PSPn kör man Pandora tricket på

Edit: Sorry skrev Mas men skulle skrivit MAX
      Last edited by Pendragon; 2007-09-07, 12:01.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hejsan,
        tack för snabba svar.
        Rekommenderar du att jag använder Pandora-tricket? Eller missuppfattade jag nu?

//BC

Comment

Kör med Luminens annars måste du modifiera ditt batteri och det är lite onödigt jobb ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Vilket ju tar oss tillbaka till den ursprungliga frågan...

Kan jag uppgradera till 3.50 för att sen använda Lumines-skivan till nedgradering? För Lumines fixar väl knappast direkt till 1.5?

//BC

Comment

Jo det kan den

Comment

Antar att du editerat posten... fick nåt annat i mailen nämligen

Hmmm.... kunde inte utläsa om det skulle gå i Pendragons post nämligen, men tack, jag gör väl ett försök med 3.03 och Lumines skivan då...

Comment

Uppgrader till 3.50, absolut inte högre, kör sedan med Lumines skivan för att nedgradera till 1.50.

Comment

Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
                    Uppgrader till 3.50, absolut inte högre, kör sedan med Lumines skivan för att nedgradera till 1.50.
                    Det går att nergradera ALLA firmwares.
                    Men det behövs lite extragrejjor.

Comment

Det går att nergradera ALLA firmwares.
                      Men det behövs lite extragrejjor.
                      Sant, men vill man använda Lumines varianten så får man inte gå över 3.50

Comment

Original inlägg av BigChill Visa Inlägg
                        Tjenare,
                        nybörjare utan dess like, fick min PSP idag och försöker läsa mig innantill hur jag skall få det här att fungera. Har en tendens att tänka logiskt men natagligen missar jag något...
                        Sitter med FW 3.03 och en Lumines skiva, ingen bra komination men min tanke var då... kan man inte bara uppgradera sin 3.03 till 3.50 och sen använda Lumines kivan för att nergradera till 1.5?

Hmmmm.... eller?

//BC

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Lumines är kompatibelt med Max 3.50 allt annat över det på gamla PSPn kör man Pandora tricket på

Edit: Sorry skrev Mas men skulle skrivit MAX
                        Antar att du editerat posten... fick nåt annat i mailen nämligen

Hmmm.... kunde inte utläsa om det skulle gå i Pendragons post nämligen, men tack, jag gör väl ett försök med 3.03 och Lumines skivan då...
                        Nej jag var väll lite otydlig o såg att jag skrev Mas då jag menade Max

Med Lumines kan man nedgradera till 1.50 från en officiell Firmware som max får vara 3.50. *Man uppgraderar till 3.50 sen kör man Luminestricket*

Allt över 3.50 får man köra Pandora tricket på.
                        *Har man klantat sig o kört in officiella 3.52 får man köra Pandora tricket för att komma ned till en modifierad 1.50 Light o från den kan man kasta in 3.52 M33 Custom Firmware*

Tyckte jag annars var rätt tydlig. *om man nu följer hela diskussionen o ser Quotes och frågor innan.
                        Last edited by Pendragon; 2007-09-07, 12:08.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Helt rätt Pendragon, när jag nu läser ditt inlägg med max istället så dumförklarar jag mig själv lite. Ny som man är tolkade jag nog MAS som någon Custom Firmware beteckning eller nåt, och då blev hela meningen otolkbar... sjukt att det kan hänga på en bokstav. Sorry. Tack för grymma svar, ikväll är det dax!

//BC

Comment

Helt rätt Pendragon, när jag nu läser ditt inlägg med max istället så dumförklarar jag mig själv lite. Ny som man är tolkade jag nog MAS som någon Custom Firmware beteckning eller nåt, och då blev hela meningen otolkbar... sjukt att det kan hänga på en bokstav. Sorry. Tack för grymma svar, ikväll är det dax!

//BC
                            *skratt*
                            Ja det är inte lätt ibland när inte fingrarna hänger med riktigt
                            Jag brukar rättta mig själv men ibalnd går det undan, kul att det löste sig och lycka till med nedgraderingen.

Skulle det mot all för modan skita sig så kan man alltid återställa sin PSP om man har en snäll kompis som redan kör Custom med Pandora tricket o ett minneskort. Glöm bara inta ett ta en backup av Batteriets ID genom att trycka Triangel innan du flashar om det till ett JigKick
                            / Pendragon

Comment

Oj tjena, där var det gott om fackspråk
                              Du får tänka på att jag e en newbie... skall läsa den posten ikväll efter mitt försök så kanske det ringer någon klocka
                              Återkommer med resultat, förhoppningsvis lyckade såna...

//BC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X