Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedgradering från 2.81->3.03->1.50 (fast! hjälp!)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nedgradering från 2.81->3.03->1.50 (fast! hjälp!)

Jag försöker hjälpa min polare att nedgradera sin psp, han har ursprungligen en 2.81, läste att man behövde GTA LCS för att nedgradera från 3.03 till 1.50, så han köpte det och jag följde alla steg tills jag märkte att utgåvan av spelet inte fungerade trots alla kännetecken, borde förstått det eftersom det var en platinum-utgåva men ändå. Nu undrar jag om det finns någon annan väg runt, upp/nedgradering från 3.03 som man slipper använda spelet på eller något? Alt. om någon har en duglig utgåva av det Behöver hjälp snarast då jag helst ska ha det gjort imorgon! Tack på förhand!

Du kan använda pandora tricket, men jag är inte själv säker på hur man gör, det är bara och vänta på att någon som vet kan komma och förklara
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

om du har en psp med custom firmware / 1.50 kan ju du göra ett pandora batteri med hans minneskort och hans batteri.

så här gör du med pandora tricket:

det absolut enklaste sättet är att ladda hem pandoras box som gör allting åt dig Pandoras Box:

http://www.isohunt.com/download/24757611/pandora

eller här:

http://www.isohunt.com/download/24801908/pandora

eller så kan du använda den vanliga pandora unbrickern, den som inte gör allting åt dig..

http://www.psp-hacks.com/file/1235

det du gör med pandora tricket är att du konverterar ett batteri till ett jigcick battery och ett minneskort till ett magic memory stick. batteriet kommer inte att fungera som ett vanligt batteri när du har konverterat det OCH det måste vara ett sony orginal batteri.

när du har nergraderat till 1.50 kan du bara installera vilken custom firmware som helst. 3.71 M33-2 heter den senaste.

Annars om du inte vill konvertera ditt eller din polares batteri därför att det är krångligt att konvertera tillbaka till ett vanligt batteri (jag vet inte hur man gör) så finns det ju en hel del nergraderare om man använder spelet Lumines. aja kanske är lite långsökt men alltid en sista utväg.

Eller så kan du ju skicka in pspn till PSXCARE som fixar det för 300 kr
      Last edited by Bajen13; 2007-10-07, 21:31.

Comment

tack för svaren, den är på 3.03 nu för att jag uppgraderade dit för att gå ner till 1.50, och den är alltså inte brickad eller något, vill bara hitta en annan lösning än att behöva hitta en opatchad kopia av gta

Comment

Finns det ingen som du känner som har en homebrew kompitabel PSP? Annars måste du ju skaffa en opatchad GTA LCS eller Lumines. Några andra utvägar finns inte om du inte vill skicka pspn till PSXCARE

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X