Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Helt färsk på psp. Behöver lite hjälp!!

Finns säkert en tråd redan. Men har letat ihjäl mig på nätet allt blir bara snurrigt.
    Så här är det köpte en psp av en kompis som min son ska få i födelse present.

Har för tillfället devhook på den men tycker det är lite omständigt att ladda iso och cmo på det sättet. Kan 3.71 m33 vara något istället och hur gör jag i sånna fall. och var får jag tag i den.

När jag tittar på system settings så står det system software 1.50 är det bra?
    Och det är en maskin från 2005.

Tacksam för svar snarast då han fyller år om två dagar.

Bara å ladda hem och installera valfri custom firmware version, t.ex. m33 3.52 eller 3.71.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av flaw_80 Visa Inlägg
      Finns säkert en tråd redan. Men har letat ihjäl mig på nätet allt blir bara snurrigt.
      Så här är det köpte en psp av en kompis som min son ska få i födelse present.

Har för tillfället devhook på den men tycker det är lite omständigt att ladda iso och cmo på det sättet. Kan 3.71 m33 vara något istället och hur gör jag i sånna fall. och var får jag tag i den.

När jag tittar på system settings så står det system software 1.50 är det bra?
      Och det är en maskin från 2005.

Tacksam för svar snarast då han fyller år om två dagar.
      1.50 är det bästa där kan stå när du ska skaffa custom firmware
      3.70 m33 ska vara instabilt tydligen så det är bäst om du kör med 3.52 m33.

Först tankar du hem denna
      http://www.psp-hacks.com/file/1210 <- Custom firmwaret som du ska använda.
      Läs hälst igenom "readme.en" (Högerklicka på den och välj Öppna och öppna den med notepad.
      -----------------------------------
      Efter det så tankar du hem dessa två
      http://www.psp-hacks.com/file/1209 <- Den officiella firmware 3.52. I den finns en .pbp fil som du döper om till 352.pbp

http://www.psp-hacks.com/file/4 <- Den officiella firmware 1.50. I den finns en .pbp fil som duu döper om till 150.pbp

När du är klar med det så gör du steg för steg.

Steg 1.
      Lägga över kxploitpatcher och kxploitpatcher% (dom liger i mappen "1.50 only") till din PSP's Game
      Gå gå nu in och starta det genom minneskortet på PSP'n

Steg 2.
      Lägg över M33CREATOR till din psp's GAME.
      Ta nu 352.pbp och 150.pbp (Som du tankade och döpte om tidigare) och lägg dom i M33CREATOR mappen.

Steg 3.
      Starta 3.52 M33 CREATOR genom minneskortet på din psp.
      Nu kommer den skapa en grej som behövs för att uppgradera.
      Här flashas ingenting så här bör man inte oroa sig i onödan.

Steg 4.
      Starta 3.52 M33 Update genom minneskortet på din PSP.
      (Det var denna som skapades i steg 3) här bör du ha 75% batteri och absolut inte stänga av, röra den, tappa den eller ta ut batteriet den när den håller på.
      Detta är sista steget mot 3.52 m33 och det ända riskfyllda. Trycker du på X accepterar du alla riskerna

Steg 5.
      Hälsa grabben grattis från farbror Jonas
      Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Tack så jätte mycket turbis!!!

Tackar tackar. Funkar fin fint han kommer bli mycket glad grabben min.

antar att man behöver uppgraderingar för att kunna spela dem flesta spelen.

En fråga till om man vill lägga in film var lägger man dem?

Comment

Kan man gå från den här versionen til uppdate 352. m33-4 direkt?
          Och hur gör man med emulatorer hade en för snes inlagd från början men den funkar inte nu

MVH jonas
          Last edited by flaw_80; 2007-10-09, 14:13.

Comment

Kan man gå från den här versionen til uppdate 352. m33-4 direkt?
            Och hur gör man med emulatorer hade en för snes inlagd från början men den funkar inte nu

MVH jonas
            Från 1.50 kan man uppgradera till den ja, men från en högre officiell FW måste man trolla lite

Emulatorerna fungerar bäst på 3.52 M33-4 Custom Fw.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hejsan,
              Jag har gjort precis som i Guiden ovan och om man kollar på System information så står det nu 3.52 M33. MEN jag får ingen iso att funka. Jag gjorde en mapp som heter ISO i roten på minneskortet och la först in NBA08, fick upp spelet i menyn men sen när man startar så händer inget och sen kommer ett felmedelande med texten "The game could not be started (80010002)". Samma sak med Lemmings och Spider Man... Har jag förbisett något eller vad kan vara fel? Tacksam för svar!

Comment

Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
                Hejsan,
                Jag har gjort precis som i Guiden ovan och om man kollar på System information så står det nu 3.52 M33. MEN jag får ingen iso att funka. Jag gjorde en mapp som heter ISO i roten på minneskortet och la först in NBA08, fick upp spelet i menyn men sen när man startar så händer inget och sen kommer ett felmedelande med texten "The game could not be started (80010002)". Samma sak med Lemmings och Spider Man... Har jag förbisett något eller vad kan vara fel? Tacksam för svar!
                Stoppa i valfritt UMD spel i UMD läsaren o prova igen
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Stoppa i valfritt UMD spel i UMD läsaren o prova igen
                  HaHa! Vad sjukt! Tack så mycket! Funkade lite bättre nu. *Nöjd Som Fan*

Comment

Original inlägg av Niko86 Visa Inlägg
                    HaHa! Vad sjukt! Tack så mycket! Funkade lite bättre nu. *Nöjd Som Fan*
                    Vissa spel går att köra utan UMD skivor "Emulerade o fusk UMD"
                    Prova starta din PSP i Recovery genom att kallstarta o hålla ned R
                    Gå in under Config -> UMD Mode "Sony NP9660 - No UMD -"

Det brukar funka på 89% av de flesta spelen, säkrast är en UMD ifall att

*PS!
                    LEK inte för mycket i menyerna!
                    Skriv upp hur inställningarna var innan om du måste lajja o gör inte som Turbis o Semibricka din PSP för att det kliade i fingrarna
                    DS.
                    / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Vissa spel går att köra utan UMD skivor "Emulerade o fusk UMD"
                      Prova starta din PSP i Recovery genom att kallstarta o hålla ned R
                      Gå in under Config -> UMD Mode "Sony NP9660 - No UMD -"

Det brukar funka på 89% av de flesta spelen, säkrast är en UMD ifall att

*PS!
                      LEK inte för mycket i menyerna!
                      Skriv upp hur inställningarna var innan om du måste lajja o gör inte som Turbis o Semibricka din PSP för att det kliade i fingrarna
                      DS.
                      OBS! brukar funka bättre än PS ;D

Comment

Hej Turbis,
                        Jag har också en PSP som är nedgraderad till 1.50 av PSX care och som jag vill nu uppgradera till 3.52 M33, min fråga är, måste jag "formattera" mitt minneskort innan jag börjar hela processen, eller är det bara att köra enligt din beskrivning? jag har inte använt min PSP på flera månader då minnet blev full och jag gjorde fel när jag skulle deleta, jag deletade från min datorn och har inte vågat röra min PSP sen dess. Jag tror jag har 150 mb kvar på en 4 gig's minneskort. Tack för att ni finns på support forum du och pendragon.

Comment

Formattera minneskortet genom din PSP's egna formaterings funktion.
                          Och sedan är det bara att följa guiden

Comment

uppgradering!

Hur uppgraderar jag från 3.52 m33 till 3.52 m33-4
                            Har läst readme filen som man fått hem med uppdateringen men det framgår inte eller så är man helt slut i huvudet

Comment

Hur uppgraderar jag från 3.52 m33 till 3.52 m33-4
                              Har läst readme filen som man fått hem med uppdateringen men det framgår inte eller så är man helt slut i huvudet
                              du lägger patchen på minneskortet enligt readmen o staryar via game menyn
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X