Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan inte updatera till M33 3.71

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan inte updatera till M33 3.71

Har kört med 3.10OE-A ett tag nu och fick ej igång lite nyare spel, så jag tänkte uppgradera till M33 3.71 nu när de fanns support för 1.50 Kernel

Men när jag försöker uppdatera så får jag felmeddelande "Game could not be started"

Jag har i ett orginal fifa spel i UMD drivern.

Jag provade sedan att lägga in M33 3.52 och det såg ut att funka fint. La sedan in update 4, men kollar man i system info så står det fortfarande 3.10 OE-A

*Uppdaterat* Ja nu står det ialla fall 3.52 M33 i system informationen, men jag får samma felmeddelande när jag försöker lyfta upp den till 3.71
    Jag har lagt in 3.71.PBP samt EBOOT.PBP i I:\PSP\GAME\UPDATE foldern. Sett till att den startar med kernel 3.52 i recovery mode
    Last edited by Mike_T; 2007-10-17, 11:44. Anledning: uppdatering

Det löste sig. Hittade en kanon guide som beskrev exakt tillväga gångs sättet

Comment

Original inlägg av Mike_T Visa Inlägg
      Det löste sig. Hittade en kanon guide som beskrev exakt tillväga gångs sättet
      Vad var det för fel då för oss nyfikna andra som undrar?
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

3.52 var tvunget till att vara till update 4 för att det skulle funka och lägga in 3.71 la därefter in 1.50 och sen update 2 för 3.71
        Jag skulle kunna länka till det forum jag fann det på, men det strider kanske emot forumets regler. Annars kan man väl alltid klipp och klistra.

Comment

3.52 var tvunget till att vara till update 4 för att det skulle funka och lägga in 3.71 la därefter in 1.50 och sen update 2 för 3.71
          Jag skulle kunna länka till det forum jag fann det på, men det strider kanske emot forumets regler. Annars kan man väl alltid klipp och klistra.
          Nej de länkarna är helt ok (PSP-hacks.com etc.)
          Det är länkar till spel som inte är gratis vi gärna undviker av förklariga skäl.

Personligen sitter jag både med fyra feta PSPor o en slim o kör högst 3.52 M33-4 på de feta o 3.71 på min slim då det inte finns bättre för slimmen.

Tycker inte 3.71 är stabil nog på Fat för att uppgradera.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Pendragon?? Vad är det som inte är så stabilt och krånglar med cfw 3.71 ... Är nöjd med att ligga på 3.52 men skulle vara bra och veta ..
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
              Pendragon?? Vad är det som inte är så stabilt och krånglar med cfw 3.71 ... Är nöjd med att ligga på 3.52 men skulle vara bra och veta ..
              1.50 kernel buggar satan.
              Kan inte köra GPS grejjer o utveckla ordentligt *morr*

Men till slim finns ju inget bättre o den väntar jag på en Fw som har stabilt 1.50 läge annars får det vara för mig på slim o mina feta.
              / Pendragon

Comment

Funkar inte 1.5 Kernel redigt så stannar jag nog kvar på 3.52 ... Utan Homebrew kan man ju inte sitta och mixtra på sena nätter
                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                  Funkar inte 1.5 Kernel redigt så stannar jag nog kvar på 3.52 ... Utan Homebrew kan man ju inte sitta och mixtra på sena nätter
                  Till slim finns ju inget bättre alternativ ännu så där kör jag 3.71 M33 men mina feta kommer stanna kvar på en stabil Fw tills det kommer bättre

Tycker att 3.52 M33-4 är ruggigt trevligt.
                  / Pendragon

Comment

Här kommer länken då, vet inte vad de annars har på det forumet eftersom jag googlade mig in dit. Men ni får väl editera bort ifall de har skumma saker där
                    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/569454

Han som skrivit beskrivning hävdar att vissa påstår att den versionen inte är stabil. Men den ÄR det i hans tycke

Själv har jag inte testat homebrew än, så jag kan inte uttala mig om det

Comment

vill tillägga att eftersom det inte finns någon popsloader för 3.71 M33 ännu, så kan du glöma o lira dina gamla PSX spel på PSP:en, i alla fall de spel som använder 3.52 popsloader iaf, ex: Resident Evil serien.

Finns ytterligare en hel del PSX spel som inte funkar med 3.71 M33 tyvärr.
                      PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

Comment

Här kommer länken då, vet inte vad de annars har på det forumet eftersom jag googlade mig in dit. Men ni får väl editera bort ifall de har skumma saker där
                        http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/569454

Han som skrivit beskrivning hävdar att vissa påstår att den versionen inte är stabil. Men den ÄR det i hans tycke

Själv har jag inte testat homebrew än, så jag kan inte uttala mig om det
                        Jo han påstår ju det, o jag har själv testat o försökt köra Homebrew ordentligt på Slim utan lycka

you will find some people saying 3.71m33-2 is buggy,however this is not true it is as stable as 3.52m33-4 but will not be able to use some plugins because of the new programming from sony but as with any custom firmware programmers are already making plugins compatible for it so enjoy
                        Konstigt att han säger att den är lika stabil o i samma text så skriver han att vissa plugins inte går att köra
                        Varför går inte det om den är lika stabil som den föregående versionen *skratt*
                        / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X