Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För stora bilder (Unsupported data)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• För stora bilder (Unsupported data)

Jag har ett antal bilder till pspn som inte funkar att visa (dom är runt 10 mega pixel). Jag hörde nån gång att om en bild var över 4 mega pixel så brukade pspn göra bilderna korrupta (unsupported data).
    Så vad kan jag göra för att kunna se bilderna i min psp?

Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Jag har ett antal bilder till pspn som inte funkar att visa (dom är runt 10 mega pixel). Jag hörde nån gång att om en bild var över 4 mega pixel så brukade pspn göra bilderna korrupta (unsupported data).
    Förminska dem... Du kan använda: Photoshop, MS Paint och allt annat som har med bildredigering att göra.
    När du förminskat bilden så lägger du bara tillbaka den till psp'n i .jpg eller andra stödda filformat.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
      Har jag aldrig märkt, har en kamera som fotar i 12 men inga problem att se bilderna i min PSP alls.

Har du ens provat ?
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ja va tror du??
        Jag såg bara nån gång att det kunde vara det..
        Men de e ju skitjobbigt att förminska ca 50 bilder

Comment

Jag använder ett program som heter Webgraphics Optimizer Professional, det är bara att ställa in kvalitet och storlek och sedan låta den tugga igenom en hel mapp med bilder om man vill...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

OK, får testa detta

Hoppas de funkar

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Jag använder ett program som heter Webgraphics Optimizer Professional, det är bara att ställa in kvalitet och storlek och sedan låta den tugga igenom en hel mapp med bilder om man vill...
              Annars är AcDsee 8+ rätt smutt eller Photoshop om man ställer in den på att Batcha en arbetskö

Nu finns förvisso AcDsee 10 ute men de bör fungera lika bra om inte bättre:
              http://www.acdsee.com/
              Last edited by Pendragon; 2007-11-09, 11:10.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Japp, nu funkar det

de var bara att dra ner upplösningen lite grann så funkar de

tack så mycke för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X