Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snabbt eller vanligt minneskort?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

pendagron = PSP kungen!

Comment

Original inlägg av soulman79 Visa Inlägg
      pendagron = PSP kungen!
      Correction:

Pendragon = Penndrake
      Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Kör Sandisk memory stick Pro Duo 4gb funkar utmärkt, dock e emulatorer väldigt laggiga. Nya verisionen av daemon funkar bra på mitt psp, fortvarande inget zelda men kör Mario 64 och andra spel utan problem, gäller bara att hitta en bra z64 fil.

ca 500 kr hos Teknikmagasinet om jag minns rätt. 400 kanske, orkar itne kolla just nu

Comment

Att emulatorer laggar har inget med kortet att göra ... Det beror helt enkelt på hur bra hårdvaran / mjukvaran tillsammans klarar av att emulera annan hårdvara
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
            Att emulatorer laggar har inget med kortet att göra ... Det beror helt enkelt på hur bra hårdvaran / mjukvaran tillsammans klarar av att emulera annan hårdvara
            Japp, man kan alltid ställa en annan frametate o se det flyga på
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Vill väcka denna tråd iliv igen genom att fråga den fråga som snurrar i mitt huvud.

Va de gäller minneskort, räcker ULTRA II (4gb) för ALLT som PSP kan? eller ska man satsa på det lite dyrare Sony HIGHSPEED?

Vill gärna höra va ni har för åsikter och erfarenheter, och på så sätt rekommendera de ultimata PSP minnena som så man rekommenderar DVD skivor för Wii mm

Mvh
              Len
              Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
                Vill väcka denna tråd iliv igen genom att fråga den fråga som snurrar i mitt huvud.

Va de gäller minneskort, räcker ULTRA II (4gb) för ALLT som PSP kan? eller ska man satsa på det lite dyrare Sony HIGHSPEED?

Vill gärna höra va ni har för åsikter och erfarenheter, och på så sätt rekommendera de ultimata PSP minnena som så man rekommenderar DVD skivor för Wii mm

Mvh
                Len
                Ultra 2 klarar allt galant, har äkta higspeed minnen o visst det går snabbare att överföra filer till o från dessa men psp hänger inte riktigt med som en extern minneskortsläsare gör
                Märks inte på hastighet i film/spel mellan ultra 2 10/9 transfer och Highspeed som kör 80/80 Transfer.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Ultra 2 klarar allt galant, har äkta higspeed minnen o visst det går snabbare att överföra filer till o från dessa men psp hänger inte riktigt med som en extern minneskortsläsare gör
                  Märks inte på hastighet i film/spel mellan ultra 2 10/9 transfer och Highspeed som kör 80/80 Transfer.
                  Beställde iaf ett "MSXM4GSX" Sony 4gb med 15 write och något annat i read, kommer inte ihåg exakt, men 478kr med allt funkade rätt bra tyckte jag (dustinhome)
                  Last edited by Littlelen; 2008-01-03, 00:09.

Comment

Beställde iaf ett "MSXM4GSX" Sony 4gb med 15 write och något annat i read, kommer inte ihåg exakt, men 478kr med allt funkade rätt bra tyckte jag (dustinhome)
                    Du får ett Ultra II 4GB för 470 kr enligt prisjakt.se (http://prisjakt.se/produkt.php?p=89202) vilket har funkat utmärkt för mig.
                    iPhone 3G:
                    Svart 16GB
                    Telia Max 25
                    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                    4GB
                    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                      Du får ett Ultra II 4GB för 470 kr enligt prisjakt.se (http://prisjakt.se/produkt.php?p=89202) vilket har funkat utmärkt för mig.
                      Jag hoppas på de bästa, ska testa det hela någon kommande dag då jag har tid över, men därdå tillkommer frakt o en jädra massa...
                      Högskolestudent + Dustinhome is teh shit , ingen frakt avg. o ofta en massa rabatt
                      (4gb Ultra II, 496kr)

men så hoppas detta kortet fungerar minst lika bra som ditt Ultra II (Sony orginal med PSP logga va tilltalande )

Men tack för rekommendationerna
                      Last edited by Littlelen; 2008-01-03, 20:14.

Comment

Jag hoppas på de bästa, ska testa det hela någon kommande dag då jag har tid över, men därdå tillkommer frakt o en jädra massa...
                        Högskolestudent + Dustinhome is teh shit , ingen frakt avg. o ofta en massa rabatt
                        (4gb Ultra II, 496kr)

men så hoppas detta kortet fungerar minst lika bra som ditt Ultra II (Sony orginal med PSP logga va tilltalande )

Men tack för rekommendationerna
                        Det kommer nog att funka bra, du får bara minska komprissiongraden om det laggar.
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                          Det kommer nog att funka bra, du får bara minska komprissiongraden om det laggar.
                          Har inte fått hem mitt nya TOOL battery ännu, får det nog på tisdag... men jag lär väl märka vad du menar med "komprissionsgraden"? eller?

Comment

Har inte fått hem mitt nya TOOL battery ännu, får det nog på tisdag... men jag lär väl märka vad du menar med "komprissionsgraden"? eller?
                            Absolut, om det tar ett år att ladda eller om spelet laggar när du kommer in i ett nytt område kan vara tecken.
                            iPhone 3G:
                            Svart 16GB
                            Telia Max 25
                            PSP:

4GB
                            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

okej , tack, återkommer om jag stöter på problem

Comment

jag har en fråga: klarar Custom Firmware M33 3.71 av att man har ett minneskort på 8gig?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X