Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ladda ner spel till PSP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ladda ner spel till PSP

Nu tar vi det lugnt...är ny PSP-ägare och vill såklart kunna ladda ner spel.

Har 2.0 på min PSP, vilken är den optimala firmwaren?
    Sen så kommer ju själva ladda-ner-hur-frågan(!), har testat ladda ner lite spel från DC, på vissa mappar står det tex Spiderman USA, Spiderman EU. Spelar det någon roll om det är EU/USA version?

Läste något gammalt inlägg där det stod att man var tvungen att göra undermappar i /iso rotten, gäller det fortfarande?

Sen när man väl laddad ner en mapp från DC så är det ju ofta packat, måste man då packa upp allt först?

Summering:
    1) Firmware 2.0, duger den eller måste jag nedgradera/uppgradera?
    2)Spelar det någon roll om det är USA/Eu version på spelen man laddar ner, om det nu är någon skillnad på dom?
    3) Steg för steg beskriv hur man får den här SKITEN ATT FUNGERA!! Från giltig firmware, nedladdning från dc(format på filerna) till att få över det till PSP!

Och ja jag har läst ett antal inlägg i detta forum men tycker allt är en jävla röra!!!

Låter jag irriterad? Mjo så är nog fallet när man är ny gällande nattjobb också, orkar inte tänka, blah!!

Dock tacksam för hjälp

2)Spelar det någon roll om det är USA/Eu version på spelen man laddar ner, om det nu är någon skillnad på dom?
    3) Steg för steg beskriv hur man får den här SKITEN ATT FUNGERA!! Från giltig firmware, nedladdning från dc(format på filerna) till att få över det till PSP!
    2. Nej, custom firmware gör den regionsfri om jag har förståt det rätt
    3. Du kommer antagligen att ladda ner en hel del rar filer (en .rar och en massa .r01 .r02 osv), öppna .rar'en med senaste winrar och packa upp .iso filen. Lägg sedan denna iso fil i /iso/ på ditt memory stick

Låter någon som kan mycket om saken svara på ettan :P

EDIT: jag rekomenderar att du laddar ner från en torrent sida med någon torrent klient (tex utorrent), går snabbare och är bättre

EDIT2:Om den är helt ny så har du orginal FW och måste fixa custom, du kan göra det själv med hjälp av en guide eller lämna in den på psxcare för en trehundring som jag gjort, gjort på 5 min
    Last edited by Xager; 2007-12-07, 22:25.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
      2. Nej, custom firmware gör den regionsfri om jag har förståt det rätt
      3. Du kommer antagligen att ladda ner en hel del rar filer (en .rar och en massa .r01 .r02 osv), öppna .rar'en med senaste winrar och packa upp .iso filen. Lägg sedan denna iso fil i /iso/ på ditt memory stick

Låter någon som kan mycket om saken svara på ettan :P

EDIT: jag rekomenderar att du laddar ner från en torrent sida med någon torrent klient (tex utorrent), går snabbare och är bättre

EDIT2:Om den är helt ny så har du orginal FW och måste fixa custom, du kan göra det själv med hjälp av en guide eller lämna in den på psxcare för en trehundring som jag gjort, gjort på 5 min
      Nej den är ej ny något år gammal..ver 2.0 som sagt...han som jag köpte den av sa att jag inte skulle uppgradera firmware pga att det kunde bli problem att köra filmer osv..men som sagt..inte fan vet jag vad som är rätt.

Comment

Hur som helst så måste du fixa custom firmware
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Locopoconoco Visa Inlägg
          Nej den är ej ny något år gammal..ver 2.0 som sagt...han som jag köpte den av sa att jag inte skulle uppgradera firmware pga att det kunde bli problem att köra filmer osv..men som sagt..inte fan vet jag vad som är rätt.
          Nergradera till 1.50 och sedan uppgraderar du till 3.52 m33-4 (Custom firmware)
          Sökfunktionen finns alltid tillgänglig om du behöver hjälp.
          Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
            Bara en fråga, borde inte 3.71 M33-2 vara bättre, borde ju vara det eftersom det är en senare version
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Bara en fråga, borde inte 3.71 M33-2 vara bättre, borde ju vara det eftersom det är en senare version
              Kanske det, men du måste minst ha 3.52 m33-2 för att kunna installera 3.71 m33. Wiseguy

Comment

Jo sökte lite på det där förut..men förstod aldrig varför man måste nerdgradera till 1.50?

Comment

Jo sökte lite på det där förut..men förstod aldrig varför man måste nerdgradera till 1.50?
                  Rätta mig om jag har fel men så vitt jag vet så finns det någon bugg som gör så att man kan installera custom FW.

Och Turbis, du föreslog ju att han skulle fixa så att han hade 3.51 och stanna på det och jag förstår inte varför, borde inte 3.71 vara bättre?
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Rätta mig om jag har fel men så vitt jag vet så finns det någon bugg som gör så att man kan installera custom FW.
                    Precis, förutom att det är en exploit mer än en bugg Iaf för oss användare

Och Turbis, du föreslog ju att han skulle fixa så att han hade 3.51 och stanna på det och jag förstår inte varför, borde inte 3.71 vara bättre?
                    Jag föreslog att han skulle uppa till 3.52 eftersom att det inte finns något måste i att uppa vidare till 3.71. Aldrig sa jag att han behövde stanna på det, eller?
                    Som jag sa man måste ha 3.52 för att uppa till 3.71 i vilket fall som helst, end of discussion.
                    3.71 är inte mycket bättre än 3.52 ändå så spela roll, inget spel kräver mer än 3.52 (om jag inte missat något) just nu.

Och rätta mig om jag har fel, men är inte detta ett support forum och inte ett ifrågasätt turbis forum? Vad är det du försöker bevisa egentligen?

Comment

Ingenting, det lät bara som att 3.71 va inget att ha och att man borde ha 3.51 istället.
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

orka hålla på

Nä nu skiter jag i det här...är det bara att lämna in sin PSP så fixar psxcare skiten? Något man behöver tänka på innan man lämnar in den(minneskort etc)?

Comment

Nä nu skiter jag i det här...är det bara att lämna in sin PSP så fixar psxcare skiten? Något man behöver tänka på innan man lämnar in den(minneskort etc)?
                          Så vitt jag vet så behöver du inte minneskort eller batteri, tror inte att dom behövde det när jag flasha min. Ring och fråga eller skicka ett mail för att va säker.
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Det skulle nog inte skada om du tar med dig batteriet och minneskortet. Men det är nog inget måste

Comment

Det skulle nog inte skada om du tar med dig batteriet och minneskortet. Men det är nog inget måste
                              Jo, hellre ta med dom och inte behöva dom än tvärt om... :P
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X