Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera från 3.71 m33-2 till 3.71 m33-3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppgradera från 3.71 m33-2 till 3.71 m33-3

Jag undrar om det kan bli några konflikter med den nya firmwaren och de befintliga hombrew program som emulatorer, 1.5 kernel (vad det nu är... ) m.m. när man uppgraderar sin psp? Kommer psone spel fortsätta fungera lika bra som dom gör nu?

Hur går uppgraderingen till? Skiljer sig metodiken på något sätt ifrån uppgraderingen utav den officiella firmwaren?

Det är bara en liten patch du kör sen en sen en hard reset .... Voila!! Your done ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Hmm... Ja, det låter inte så farligt, hur gör jag den patchen? Någonstans i recovery mode?

Comment

"Hmm... Ja, det låter inte så farligt, hur gör jag den patchen? Någonstans i recovery mode?"
        Tror att du lägger in den i en mapp först, sen något med rec. mode. Inte säker dock
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          "Hmm... Ja, det låter inte så farligt, hur gör jag den patchen? Någonstans i recovery mode?"
          Tror att du lägger in den i en mapp först, sen något med rec. mode. Inte säker dock
          Nu får du lov att berätta lite tydligare. Halvsvar är inget kul.

Först och främst behöver du ladda hem patchen:
          http://www.psp-hacks.com/file/1344

Detta står i readme'n men jag har lärt mig att folk nuförtiden inte vet vad det är förnågot
          Sedan ska du lägga UPDATE mappen i [ms]/psp/game/

Har inte lagt in denna än själv, men det brukar väl vara så att du kör programmet som skapades i din game katalog.
          Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Det var inget att oroa sig för, allt fungerar perfekt. tack för alla era svar!

Comment

Vassego'

Comment

http://www.dark-alex.org/index.php?Dark_Alex=m33

där kan man ladda ner alla patcher till och med 3.71 m33-4

Comment

Går det att downgrada från t.ex 3.71 M33-4 till 3.71 M33-3 om det skulle vara något fel på det
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Nä det skulle jag inte tro.
                    Måste nog gå hela vägen ner till 1.50 :/

Comment

:S
                      Aja, vi får väl hoppas på att updateringarna funkar som dom ska =)
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

CFW 3.71 M33-x --> CFW 3.8

En liten följdfråga som jag funderat på. (främst PSP Slim & Lite, om de e nån skillnad nu för tiden)

Om jag köper/lägger in den aktuella FW versionen(CFW 3.71 M33-4) , hur svårt är det att uppdatera till kommande CFW? (3.8 osv. osv. eller va de nu blir)
                        Funderarar på om man ska vänta eller inte..

Frågan är helt enkelt om jag enkelt kan uppdatera min enhet själv utan en massa extra "batterier" o "minneskort" ?
                        Last edited by Littlelen; 2007-12-25, 17:47.
                        Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

När du väl har en cfw inlaggd är det enkelt att uppdatera till annan cfw ... Hur man gör står väl beskrivet i *.nfon så jag tycker jag inte jag behöver beskriva hur man gör ...Har du några problem när du väl ska göra det är det bara att höra av sig då så hjälper väl jag eller nån annan insatt till ...
                          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                            När du väl har en cfw inlaggd är det enkelt att uppdatera till annan cfw ... Hur man gör står väl beskrivet i *.nfon så jag tycker jag inte jag behöver beskriva hur man gör ...Har du några problem när du väl ska göra det är det bara att höra av sig då så hjälper väl jag eller nån annan insatt till ...
                            skönt att höra

De blir nämligen ett PSP jag ska köpa nu/snart, som jag kan ha på vägen till högskolan så pengarna rinner ju inte över, att man har råd att skicka in de hela tiden för uppdatering :P

Kanon de va de jag ville höra
                            Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X