Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur? 3.71 M33 -> 3.60 M33

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur? 3.71 M33 -> 3.60 M33

Jag har en 3.71 M33 som inte klarar vissa PSX-spel. Men min 3.60 M33 klarar dom utan problem. Så nu vill jag göra om min 3.71 M33 till en 3.60 M33 istället.

Är det bara att ersätta alla filer i Flash0-3 eller måste man tänka på massa annat?
    Last edited by kekke2000; 2008-01-09, 18:14.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Jag har en 3.71 M33 som inte klarar vissa PSX-spel. Men min 3.60 M33 klarar dom utan problem. Så nu vill jag göra om min 3.71 M33 till en 3.60 M33 istället.

Är det bara att ersätta alla filer i Flash0-3 eller måste man tänka på massa annat?
    Du måste först nergradera din psp till 1.50 och sedan lägga in det önskade firmwaret.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
      Du måste först nergradera din psp till 1.50 och sedan lägga in det önskade firmwaret.
      Ingen hit att nergradera till 1.50 om det är en SLIM bara :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Ingen hit att nergradera till 1.50 om det är en SLIM bara :-)
        Den som lyckas får en guldstjärna av mig
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Åter till frågan... "hur?" finns det någon guide som är kekke-säker? (steget under idiotsäker) eller det kanske inte går överhuvudtaget?

båda psp-arna är fixade genom psxcare så det är inget konstigt med dom (hoppas jag )
          Last edited by kekke2000; 2008-01-10, 23:56.

Comment

Åter till frågan... "hur?" finns det någon guide som är kekke-säker? (steget under idiotsäker) eller det kanske inte går överhuvudtaget?

båda psp-arna är fixade genom psxcare så det är inget konstigt med dom (hoppas jag )
            Har du en Slim får du köra en e-boot emulering av Team Noob *Postat länkar tidigare i detta forum*

Har du en FET kan du kasta in en 1.50 kernel emulator direkt om din firmware har en sådan konverterad för sig. de nyaste brukar dröja lite med sånt o jag rekommenderar att du kör 3.52 M33-4 på din Feta om du vill ha bättre Homebrew support.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Har du en Slim får du köra en e-boot emulering av Team Noob *Postat länkar tidigare i detta forum*

Har du en FET kan du kasta in en 1.50 kernel emulator direkt om din firmware har en sådan konverterad för sig. de nyaste brukar dröja lite med sånt o jag rekommenderar att du kör 3.52 M33-4 på din Feta om du vill ha bättre Homebrew support.
              Det är Slim, Team Noob säger du... Jag sökte på Team Noob på hela det här forumet och den enda tråden jag fick upp var denna. Kommer du ihåg något annat du skrev tillsammans med länkarna?
              Last edited by kekke2000; 2008-01-11, 22:54.

Comment

Det är Slim, Team Noob säger du... Jag sökte på Team Noob på hela det här forumet och den enda tråden jag fick upp var denna. Kommer du ihåg något annat du skrev tillsammans med länkarna?
                http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=36
                / Pendragon

Comment

den där fungerade jäkligt bra

ett litet problem fortfarande dock, PSX-spel som fungerar på 3.60 men inte på 3.71. Finns det något sätt att fixa det?

Comment

den där fungerade jäkligt bra

ett litet problem fortfarande dock, PSX-spel som fungerar på 3.60 men inte på 3.71. Finns det något sätt att fixa det?
                    Provat uppgraderingen till 3.71 ännu ?
                    har för mig att den är uppe i -4 nu..

Annars kan du alltid nedgradera till 3.60 M33 o tuffa på.
                    / Pendragon

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Provat uppgraderingen till 3.71 ännu ?
                      har för mig att den är uppe i -4 nu..

Annars kan du alltid nedgradera till 3.60 M33 o tuffa på.
                      Hur uppgraderar man till -4?
                      Går det uppgradera till 3.71-4 M33 från 3.60 M33?

Comment

Hur uppgraderar man till -4?
                        Går det uppgradera till 3.71-4 M33 från 3.60 M33?
                        Du gör som med vilken annan uppdatering som helst, skaffa först 3.71 M33, sen 3.71 M33-1 sen -2 osv.

Info om 3.71 M33 -> 3.60 M33 hittar du här om du har slim och om du har fat så ska du fixa 1.5 kernal och sedan 3.60

PS. 3.71 M33 -> 3.60 M33 heter nedgradering och inte uppgradering
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                          Du gör som med vilken annan uppdatering som helst, skaffa först 3.71 M33, sen 3.71 M33-1 sen -2 osv.

Info om 3.71 M33 -> 3.60 M33 hittar du här om du har slim och om du har fat så ska du fixa 1.5 kernal och sedan 3.60

PS. 3.71 M33 -> 3.60 M33 heter nedgradering och inte uppgradering
                          Tack för all info, men jag har inte uppdaterat på något annat sätt än System update innan jag fixade firmware. Laddar man bara ner nån fil och kör? Är det samma procedur att gå från 3.60 M33 till 3.71 M33?

Jag har verkligen noll koll på läget känner jag.

EDIT: Snabb fråga, kan man köra denna på en 3.60 M33 Slim? http://www.psp-hacks.com/file/1392
                          Last edited by kekke2000; 2008-01-16, 23:45.

Comment

Tack för all info, men jag har inte uppdaterat på något annat sätt än System update innan jag fixade firmware. Laddar man bara ner nån fil och kör? Är det samma procedur att gå från 3.60 M33 till 3.71 M33?
                            Ojoj, så du va inne och fixade custom firmware och sen updaterade via network update? Isåfall så har du orginal från sony och måste flasha den igen.

Du kan antingen ha sonys eller custom, och du måste updatera med den du har.
                            För att kolla vilken så gå till System -> System Settings -> System Information, står det X.XX M33 eller OE så har du custom, annars inte.

Om du har custom så allt du behöver göra är att tanka updateringen från http://dark-alex.org/, läsa vilken firmware du behöver. Lägga UPDATE mappen som du tankade (när du har packat upp filen med winrar) is ms0:/PSP/GAME/ (du ska ha två eller tre filer i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/).
                            Efter detta är det bara att gå till games i psp'n så dyker den upp, kör och följ instruktionerna.
                            Efter att psp'n har startats om så är det bara att ta bort update mappen.

Hoppas att den här infon hjälpte, om du behöver mer hjälp så skriv bara igen.

EDIT: Just det, om du skaffar 3.80 M33 så slipper du allt krångel. Bara att gå in i System -> Network Update och göra som det står, enkelt och bekvämt.
                            Last edited by Xager; 2008-01-17, 00:02.
                            iPhone 3G:
                            Svart 16GB
                            Telia Max 25
                            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                            4GB
                            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                              Ojoj, så du va inne och fixade custom firmware och sen updaterade via network update? Isåfall så har du orginal från sony och måste flasha den igen.

Du kan antingen ha sonys eller custom, och du måste updatera med den du har.
                              För att kolla vilken så gå till System -> System Settings -> System Information, står det X.XX M33 eller OE så har du custom, annars inte.

Om du har custom så allt du behöver göra är att tanka updateringen från http://dark-alex.org/, läsa vilken firmware du behöver. Lägga UPDATE mappen som du tankade (när du har packat upp filen med winrar) is ms0:/PSP/GAME/ (du ska ha två eller tre filer i ms0:/PSP/GAME/UPDATE/).
                              Efter detta är det bara att gå till games i psp'n så dyker den upp, kör och följ instruktionerna.
                              Efter att psp'n har startats om så är det bara att ta bort update mappen.

Hoppas att den här infon hjälpte, om du behöver mer hjälp så skriv bara igen.

EDIT: Just det, om du skaffar 3.80 M33 så slipper du allt krångel. Bara att gå in i System -> Network Update och göra som det står, enkelt och bekvämt.
                              jo jag har 3.60 M33 på den som är hemma, ska nog installera 3.80 M33 den fungerar med Slim eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X