Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med cso spel.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med cso spel.

Tjena några av mina .cso spel laggar, det är framförallt gta liberty city och winning eleven 2008. när jag uncompressar dom till iso så funkar dom fint men när jag försöker spela .cso filen för att få plats med fler spel så laggar det. måste jag använda iso fil på dom spel som inte funkar som .cso eller finns det någon lösning?
    Tack på förhand

Original inlägg av Eyasu Visa Inlägg
    Tjena några av mina .cso spel laggar, det är framförallt gta liberty city och winning eleven 2008. när jag uncompressar dom till iso så funkar dom fint men när jag försöker spela .cso filen för att få plats med fler spel så laggar det. måste jag använda iso fil på dom spel som inte funkar som .cso eller finns det någon lösning?
    Tack på förhand
    Minska kompressionen på CSO'n, borde finnas någon inställning. Men GTA spelen brukar inte funka så bra med CSO dock. Ett alternativ är att t.ex. göra som jag gjorde och ta bort alla radiokanaler som du inte lyssnar på.
    Flash FM heter t.ex. "flash.at3".
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

ok tack , testade men det funkar inte med att minska komprissionen men vart hittar man kanalerna ? och funkade det utan lagg när du tog bort radiokanalerna ?
      några andra lösningar till andra spel ?

Comment

ok tack , testade men det funkar inte med att minska komprissionen men vart hittar man kanalerna ? och funkade det utan lagg när du tog bort radiokanalerna ?
        några andra lösningar till andra spel ?
        Kolla bara vart "flash.at3" ligger, alla radiokanaler heter XXXXXX.at3 och är runt 80 MB om jag kommer ihåg rätt.

Det funkar eftersom jag använde ISO då och den blev mindre utan kompression, GTA spelen funkar aldrig speciellt bra med CSO, dom ska ladda mycket data hela tiden så iso är att rekomendera.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

asså ska radiokanalerna finnas i disk h när jag connectar med usb kabeln eller ? förstår inte riktigt.

Comment

asså ska radiokanalerna finnas i disk h när jag connectar med usb kabeln eller ? förstår inte riktigt.
            Nej, extrahera ISO filen med t.ex. winrar.
            Leta upp kanalerna.
            Skapa tomma textfiler (.txt) som heter samma sak som radiokanalen och byt ändelse på textfilen till .at3.
            Lägg dom i den mappen där radiokanalerna var (så istället för en 80 MB stor .at3 fil så ska du ha en 0 byte stor .at3 fil).
            Använd t.ex. UMD Gen för att skapa en ISO

Och glöm inte att ta bort UPDATE mappen, totallt värdelös. Och ibland så finns det en typ 600 MB stor .dat fil någonstans, dom är ofta utfyllnad för att det ska gå snabbare om man kör med en UMD skiva och är också totallt värdelösa.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Eller gör den till en ISO och höj CPU CLOCK GAME till 333/166. Jag spelade igenom GTA LCS så utan problem.
              There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                Och ibland så finns det en typ 600 MB stor .dat fil någonstans, dom är ofta utfyllnad för att det ska gå snabbare om man kör med en UMD skiva och är också totallt värdelösa.
                :O Nån aning hur man kan hitta den? :P

Comment

Original inlägg av Miick Visa Inlägg
                  :O Nån aning hur man kan hitta den? :P
                  finns inte på alla spel dock, tror att det inte finns någon i GTA spelen dock =(
                  Men annars så brukar den finnas på lite olika ställen, ibland så heter den inte ens .dat
                  Men filer som är runt 600 MB som inte är .cab filer brukar vara en padding fil, finns liksom ingen anledning att ha så stora filer annars
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

fan va sjyst fick ner den till bara 560 mb från 1.16gb genom att ta bort .at3 filer som jag inte behövde
                    men nu undrar jag hur man gör för andra spel jag har samm problem med som tex winning eleven 2008, finns det filer man kan ta bort där också eller ?

Comment

fan va sjyst fick ner den till bara 560 mb från 1.16gb genom att ta bort .at3 filer som jag inte behövde
                      men nu undrar jag hur man gör för andra spel jag har samm problem med som tex winning eleven 2008, finns det filer man kan ta bort där också eller ?
                      Kanske, googla på ""INSERT SPEL NAMN" ripkit".
                      Eller så kan du se om psp-force har stöd för det spelet.

EDIT: Men tänk på att när du tar bort t.ex. ljudfiler att du gör en dummy av dom, dvs att du skapar ett tomt .txt dokument med samma namn som filen du ska ta bort (test.txt -> file.at3) annars kan spelet crasha när du försöker läsa in ljudet.

EDIT2: Och vissa filmer MÅSTE ha en riktig fil för att funka, om får du relinka med t.ex. UMD Gen (att du gör så att när film1 ska spelas så spelas film1, när film2 ska spelas så spelas film1 osv.)
                      Last edited by Xager; 2008-01-30, 01:51.
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

[QUOTE=Xager;181638]
                        Och glöm inte att ta bort UPDATE mappen, totallt värdelös. [QUOTE]

Är UPDATE mappen totalt värdelös på alla spel? :P
                        Last edited by Miick; 2008-01-31, 16:31.

Comment

[QUOTE=Miick;181867][QUOTE=Xager;181638]
                          Och glöm inte att ta bort UPDATE mappen, totallt värdelös.

Är UPDATE mappen totalt värdelös på alla spel? :P
                          Kan man gott säga Du hade väl inte tänkt uppgradera till sonys officiella firmware ändå hoppas jag?
                          Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Comment

Hahah Nee
                            Ok Tack.. då vet man d... :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X