Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Playstation portable FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tillagt =)
    Dock är länken på tråden som Pendragon länka till gammal och funkar inte.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
      Tillagt =)
      Dock är länken på tråden som Pendragon länka till gammal och funkar inte.
      jo den funkar ju
      Jag är inte Admin eller Mod längre här men ser ändå, var nog bara en tillfällig hicka.

Citrar ändå för skojjs skull:
      Om du har försökt leka med flash0, flash1 så kan PSP:n bli brickad eller semi-brickad. Om du kommer åt recovery menyn (när den är brickad) så kan du göra så här:

1. Ladda hem RECOVERY(Innehåller allt du behöver) http://rapidshare.com/files/46152858/RECOVERY.rar.html
      2. Gå till Recovery Menyn (Håll inne R när du startar PSP:n)
      3. Välj "Toggle USB"
      4. Då får du upp PSP:ns mappar på datorn. Gå in i ms0:PSP/GAME och lägg RECOVERY mappen där (uppackad)
      5. Tryck på "Toggle USB" så att du blir från kopplad från datorn. Dra ur USB kablen. Se till att du har 75% batteri(Recovery upptäcker om du har mindre än 75%)
      6.I recovery menyn så går du till "Run program at /PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP" och då startar du recoveryn (Ta inte ur minneskortet eller laddaren och självklart stäng inte av PSP:n)
      7. När det är klart så står det att man ska starta om PSP:n manuelt, gör det.

Sen har du ett lagat 1.50 PSP som du kan uppgradera till CFW.

Hoppas det hjälper
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

lite länkning till användbara program/etc. som faller in inom forumets lagar o kriterier kanske inte vore fel heller som en spark i rätt riktning. Som tex. kompressionsverktyg och sätt för att ta bort andra språk i sina egna UMD rippar, så man får plats med senaste Heroes på samma minneskort
        Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
          lite länkning till användbara program/etc. som faller in inom forumets lagar o kriterier kanske inte vore fel heller som en spark i rätt riktning. Som tex. kompressionsverktyg och sätt för att ta bort andra språk i sina egna UMD rippar, så man får plats med senaste Heroes på samma minneskort
          Hit med länkar då :P
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
            Hit med länkar då :P
            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33355
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Länk till eLoader v1.000 för alla som kör Slim men vill ha 1.50 kernel stöd ändå

http://www.noobz.eu/joomla/news/eloader-v1.000.html
              / Pendragon

Comment

Kanske en dum fråga men, vad är en Exploit?

Comment

Original inlägg av Miick Visa Inlägg
                  Kanske en dum fråga men, vad är en Exploit?
                  en bugg (kanske inte alltid en bugg men något som tillverkarna inte har räknat/tänkt på) som gör att du kan göra något du inte borde, i detta fall nedgradera.

Mer läsning här.
                  iPhone 3G:
                  Svart 16GB
                  Telia Max 25
                  PSP:

4GB
                  Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Såja
                    Yttligare en Videoguide klar *skratt*

Denna guide tar upp ämnet "Hur surfar jag internet med min PSP + W-lan?"
                    http://www.youtube.com/watch?v=hWRhjglyNEc

Svenskt tal men ingen text.
                    Min nya kamera (Panasonic DMC-TZ3) filmar till .MOV format och är det någon som har ett bra och gratis program för att komprimera detta till Div-X eller andra format och kunna lägga till text enkelt genom samma program så är detta välkommet.

Så länge de kan laddas upp på YouTube och att storleken inte blir så gigantisk (orginalfilmen är 90Mb) och visst kodar YouTube om dessa destruktivt för att spara plats men men
                    Last edited by Pendragon; 2008-03-16, 21:59.
                    / Pendragon

Comment

Fan vad segt det är här nu

Om någon har några frågor som du tycker skulle passa in i FAQen så var inte rädd för att säga det
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Lite guider för homebrew kanske skulle passa?? Många noobs har inte en aning om hur man går till väga ..
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Väldigt få homebrews funkar för mig

Har testat en hel del homebrews från psp-hacks...
                          väldigt många vägrar helt enkelt starta... "cant play the game" el dyl efter PSP-pling-skärmen...

Ska de ligga i PSP/GAME/???

Tex psp mediaplayer.. två mappar "PSP" och "%PSP"...

skumt.

Comment

Eller ska man göra ngt speciellt med eboot.pbp's

Kör CFW senaste..

Eboot.pbp i PSP/GAME/Resident Evil 3/EBOOT.PBP funkar inte hela vägen tex..
                            kommer till PSX startloggan... sen händer inget mer..
                            Last edited by knegarpetter; 2008-05-28, 12:32.

Comment

dom ska ligga i /PSP/gameXXX/Namnet/EBOOT.PBP
                              Där gameXXX är din CFW, t.ex. game150 för dom som har 1.50
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hej!

Ny på forumet och känner att jag måste kommentera lite. Som hel nybörjare på PSP och custom firmware känner jag att det har varit jättesvårt att förstå alla HOWTOs som ligger ute på nätet. Jag har använt mig av följande för att lista ut hur man gör en så kallad "magic stick":
                                http://www.psp-hacks.com/forums/about123302.html
                                http://alek.dark-alex.org/pspwiki/in...c_Memory_Stick
                                http://hubpages.com/hub/PSP_Downgrade_Guide

Ingen av länkarna är speciellt lättläst (den första kräver dessutom en examen i "133t-Sp34k") eller verkar täcka upp allt. Jag letar efter något i stil med:
                                Gör så här:
                                1. Formatera ditt minne (inklusive instruktioner på hur man formaterar minne)
                                2. För över fil 1, fil 2 och fil 3 till ditt minne från din dator.
                                3. Exekvera mjukvaran på ditt minne efter att ha bootat med Pandorabatteriet.

Att jag inte förstår instruktionerna gör bara att jag känner mig gammal med mina 27 år på nacken.

Jag har beställt ett Pandorabatteri från PSXCare, men tycker att eftersom jag redan har ett 2 Gb minne så borde jag kunna använda den jag redan har.
                                PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X