Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Playstation portable FAQ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

1.Kom till slut in på recover menu och där stod det "XMB Usb Device (currently: Memory Stick)"

2.Nej, blir liknande, fast allt slutar svara.

3.Allt funkar jätte bra tills jag försöker lägga in filer till PSPn.

Comment

Diverse Felkoder för PSP kan ni hitta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37626
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
        Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???
        Kan inte öppna CFW heller btw.

Comment

Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
          Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
          Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???
          Kan inte öppna CFW heller btw.
          http://www.forum.psxcare.com/support...17&postcount=1

läs sektionen ( mitt spel dyker upp men blir bara svart )
          ang homebrew läs .nfo filerna.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Skärmen blir inte svart, utan det kommer det står "the game could not be started (80020148)"
            Last edited by Darippsta; 2010-02-11, 21:13.

Comment

vad har du för CFW på den?
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har CFW 3.30

Comment

Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
                  Har CFW 3.30
                  där ligger problemet, uppdatera din CFW till 5.50 GEN-D3 så ska du se att det fungerar mycket mycket bättre
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men va faan, nu när jag försöker uppdatera så hakar den upp sig hela jävla tiden
                    Står table_mode 3 sen händer inget annat, då trycker jag cirkel så startar den om
                    Last edited by Darippsta; 2010-02-12, 20:54.

Comment

• Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel???

Comment

• hmm, du får nog uppdatera i flera steg eftersom du hade en så pass låg mjukvara... gå upp till 5.00 M33-4 först sedan vidare därifrån till 5.50 GEN-D3
                        Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          hmm, du får nog uppdatera i flera steg eftersom du hade en så pass låg mjukvara... gå upp till 5.00 M33-4 först sedan vidare därifrån till 5.50 GEN-D3
                          OK, tack för hjälpen, ska testa återkommer

Comment

• Nuakn jag inte installera chickhen, och utan chickhen kan man väl inte uppdatera sin mjukvara?

Comment

• ChickHEN använder man enbart på PSP 2000 med V3 moderkort/PSP 3000 för att köra CFW... på tidigare modeller använder man Pandora för att lägga in permanent mjukvara...

ChickHEN kräver för övrigt att du inte har högre än 5.03 OFW, utöver det kan du inte använda en CFW över 5.03 tillsamans med ChickHEN...
                              Google is your friend!

Comment

• Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
                                Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel???
                                Uppdatera till CFW 5.03 GEN-C, CFW 5.50 GEN-D funkar inte på 3000.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X