Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PSPVC :: PSP Video Converter - Guide!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vilket grafikbibliotek har du använt, SDL, wxWidgets?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Uppdaterat min server med din senaste dist
      Såg att du släppte den så jag lade till en till den nya med.

http://www.vampire.se/misc/psp/media...v2.5_Setup.rar
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Kanon, jag lägger upp länken så fort jag kommer hem från jobbet!

EDIT:
        Sådärja, länken är nu uppe, tack ska du ha Pendragon!
        Last edited by Salkcin; 2008-04-21, 21:41.
        PSPVC | About | Download | Features | Manual | FAQ

Comment

Släppte v2.6 för några dagar sedan. Har fixat en bugg i 2-pass konverteringen, en bugg i den inbyggda funktionen som laddar ner filmer direkt från nätet samt en bugg för överföring av videos till PSP´n är fixad (Upload funktionen).

Pendragon, säg gärna till om/när du uppdaterar din download-länk till v2.6

Comment

Undertext funkar inte!?

Hej.

Jäte skönt program. Snabbt och bra. Men när jag ska ha undertext konverterar den på typ 1 sekund och säger att den är klar men inget händer igentligen? :S Vad ska jag göra?

Tack på förhand
            Armada

Comment

Kull att du tycker om det

Original inlägg av Armada Visa Inlägg
              Vad ska jag göra?
              Om inte undertexten fungerar så måste du validera dom. PSPVC är lite petigt och vill ha en helt korrekt formaterad undertext-fil. Du kan enkelt validera dina undertexter och korrigera dessa automatiskt, här är ett avsnitt ur PSPVC manualen (http://pspvc.nswardh.com/manual.php#subtitles) på hur du kan göra:

NOTE: MAKE SURE YOUR SUBTITLES ARE VALID
              If you cant get the subtitles to work, then it's most likely the srt being invalid!
              PSPVC is pretty picky about the subtitles and require them to be valid. To make sure your subtitles are in a proper format, follow these simple steps:
              • Download and install Subtitle Workshop, it will validate your subtitles automatically
              • Click "File" ---> "Load Subtitle" (or press CTRL+O) and select your srt file
              • Click "File" ---> "Save" (or press CTRL+S) to save them again
              Programmet validerar dina undertexter och fixar till dom så att de blir riktigt formaterat så fort dessa laddas i programmet. När du sparat om dina undertexter är det bara att starta PSPVC igen och köra så det ryker
              Last edited by Salkcin; 2008-06-16, 20:18.

Comment

Finns det någon konverterare som inte kräver NET. framework 3.1 ?
                Kan inte få 3.1 att installeras på datorn : / krävs window installer x.x någonting.
                Men inte heller den fungerar står att man ska ha cryptoblabla service igång samtidigt och jag har inte en susning vad det är för nått

Comment

Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
                  Finns det någon konverterare som inte kräver NET. framework 3.1 ?
                  Kan inte få 3.1 att installeras på datorn : / krävs window installer x.x någonting.
                  Men inte heller den fungerar står att man ska ha cryptoblabla service igång samtidigt och jag har inte en susning vad det är för nått
                  Kör alla Windows updates och välj inte Snabbinstallation utan Anpassad, bocka i saker manuellt och läs manualen
                  http://pspvc.nswardh.com/manual.php
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ok
                    Skall genast skrida till verket , får se om det funkar :P

Comment

Har nu uppdaterat PSPVC och i skrivande stund så är det v2.81 som gäller. Har fixat några buggar som kontrollar DirectX och PSPVC versionen, samt lite annat jox. Har också gjort det möjligt så att man själv kan göra en lista med förinställda upplösningar om man nu inte skulle vara nöjd med de som redan finns. Jag har också förbättrat screenshot funktionen så om man trimmar bilden på något sätt, så kommer det synas på ikonen med.

Ni som använder PSPVC vet kanske att sedan v2.80 så lade jag till PSPVC (server) som gör det möjligt att skapa en helt egen "online converter", som man kan använda från vilken dator som helst. Nu, i den här utgåvan av PSPVC (v2.81) så har jag även uppdaterat PSPVC (Server) till v1.1 som nu gör det möjligt att konvertera filmer med sin PSP
                      För information om hur man kommer igång med PSPVC (Server) får man om man kikar i manualen, dvs, här: http://pspvc.nswardh.com/manual.php#server

här är en liten video som visar hur det går till att konvertera film med hjälp av sin PSP:
                      http://www.youtube.com/watch?v=lQ67bJrSCQc
                      Last edited by Salkcin; 2008-08-17, 18:04.

Comment

Tja,
                        Tänkte jag skulle testa detta program då det verkar tämligen enkelt.
                        Jag tog en sample av en film jag har för att testa programmet innan jag sätter igång med det realdeal men jag stöter på följande problem:

meddelandet visar ju klart och tydligt att någon fil inte kan hittas men hur och vad kan jag göra åt det?

thanks!

Comment

Har du installerat CCCP codec pack?

Comment

å jag som bytt helt från pc till mac. inga planer på nån portning?

Comment

Original inlägg av Micke? Visa Inlägg
                              å jag som bytt helt från pc till mac. inga planer på nån portning?
                              Instämmer på den fronten du

Vore ju heller inte heldumt med linuxport så man slipper starta om Monsterburken för att konvertera lite film :P

Hur är de med flera kärnor?

Mvh o Tack för ett kanonprogram!
                              Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

Comment

Hej på er!

Jag funderar på att köpa en psp till min dotter så hon kan spela spel eller se på film. Främst se på film och då i bilen.

Nu undrar jag om man måste modda psp för att se på film, eller kan man bara använda PSPVC och convertera till rätt format och sedan lägga filmen på minnet?

mvh
                                sumpen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X