Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fullt Brickad psp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pozor Visa Inlägg
    Jag får nog lämna in den när jag får betalt

fixade den på psxcare första gången när den skulle moddas med m33 eftersom jag inte fattade nåt..
    nu får jag väl bara komma tillbaka med en misslyckas flashning
    Dra inte ur sladden bara
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Hahahaha nää farsan har redan trackat mig för mycke för att lyckas med det igen :P

Comment

Pozor

När du lägger i pandora batteriet så håller du inne L knappen? När man gör det så ska du få en meny upp efter ca 5 sekunder, Ja om du har ett fungerande pandora batteri och rätt programmerad minneskort.

Och man behöver inte ha en flashad psp för att göra ett pandora batteri.

Det fins två sätt att göra det och det lättaste är att programmera om det, man kan göra hårdvara fix och det kräver lite mera kunskaper.
        Gör så här.

1. formatera minneskortet i psp.
        2. Anslut psp till datorn via usp anslutning.
        3. packa upp filen UPMS slim or paht.rar i en mapp.
        4. kopiera nu alla filer från mappen till psp rooten och ersätt alla filer.
        5. Nu över till psp och till game menu minneskort och välj UPMS och starta.(Ha en spelskiva i)
        6. Välj nu Step 1. IPL Tools, sen Install Boosters Multi-IPL to Memmory stick.
        7. Nu när det är klart så välj Main Menu och välj Step 2. Battery Tools.(Går bara med pspfat batery och INTE SLIM!!!)
        7. Gör först Backup Battery to (ms0:eeprom.bin, Sen välj Create Pandory Battery (service Mode). Efter färdig moddning så återställer du batteriet med Restore battery eeprom from (ms0:eeprom.bin) Men då startar du psp med ström adaptern och sen stoppar du in batteriet när menuerna syns.
        8. Nu åter till main menu och exit installer och allt klart.

9. Nu stäng av och ta ut batteriet och låt minneskortet vara kvar.

10. Nu så håller du nere (L) knappen och stoppa in batteriet och då ska du se att det händer något efter ca 5s och då ska det komma upp text och du kan släppa knappen.

11. gör nu först för säkerhetens skull NAND dump genom att trycka på fyrkanten och när det är klart så kan du köra Install 3.71 M33 och följa anvisningarna.

Detta är skriven nu för slim och jag har följt den som fins på nätet. punkt 11 kanske inte är aktuell för den är inte orginal som du har. Jag hoppas att du hittar filen som står i instruktionen. http://www.youtube.com/watch?v=3DmvPx83CF8
        Jag har kört exakt som det och det var slim samt en extra batteri som jag köpte. Obs jag tar inget ansvar om någon gör fel.

OBS! Ja vid punkt 9 så flytta över minneskortet till den brickade Psp för annars blir det lite konstigt
        Last edited by ake003; 2008-02-11, 21:42.

Comment

Man kan ju lyfta på ett ben på ett chip på batteriet också, om man är hax på att löda det vill säga.
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Eller man kan kapa en kopparledning på kretskortet i slim batteriet och löda dit två trådar med en liten brytare så man kan skifta mellan normal och pandora läget. brytaren ska vara så liten att den rymms inne i skalet med en liten öpning så man kan skifta mellan lägen.

Comment

Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
              Eller man kan kapa en kopparledning på kretskortet i slim batteriet och löda dit två trådar med en liten brytare så man kan skifta mellan normal och pandora läget. brytaren ska vara så liten att den rymms inne i skalet med en liten öpning så man kan skifta mellan lägen.
              Fortfarande lättare att flasha ett batteri o dumpa rommen på den så man kan återställa det än att öppna upp batterier o misslyckas om man har en PSP som kör CFW

Har för mig att det skall länkas till ett användarvänligt program med ett enkelt GUI från lite tips från mitt håll där
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Har för mig att det skall länkas till ett användarvänligt program med ett enkelt GUI från lite tips från mitt håll där
                Yupp, kolla bara in min FAQ.
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X