Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedgradera 3.71

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nedgradera 3.71

Hej

Tänkte mig på att försöka nedgradera min PSP till 1.5 för att sedan slänga in CFW från dark alex.
    Någon som sitter på bra guider eller liknande som vill dela med sig?

Har psxcare 500meter bort så går det åt helvete löser det sig, vill dock försöka själv först.

Går det överhuvudtaget utan moddat batteri (pandora)?? Hittat guider till äldre fw men inte 3.71

tack på förhand
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Original inlägg av m0rt Visa Inlägg
    Hej

Tänkte mig på att försöka nedgradera min PSP till 1.5 för att sedan slänga in CFW från dark alex.
    Någon som sitter på bra guider eller liknande som vill dela med sig?

Har psxcare 500meter bort så går det åt helvete löser det sig, vill dock försöka själv först.

Går det överhuvudtaget utan moddat batteri (pandora)?? Hittat guider till äldre fw men inte 3.71

tack på förhand
    Allt över 3.51 kräver pandora.
    Så det är bara att skaffa ett eller lämna in.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Okay

Kan jag modda mitt egna slimbatteri så det fungerar som ett pandora?
      Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Okay

Kan jag modda mitt egna slimbatteri så det fungerar som ett pandora?
        OM du har tillgång till en moddad psp så ja.
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
          OM du har tillgång till en moddad psp så ja.
          Eller om du känner för att offra ett batteri genom att lösa loss ett ben eller lyfta på det eller kapa en bana.
          Skulle dock rekommendera att du kikar med en polare som redan har en Custom FW PSP o konverterar ditt batteri tillfälligt *Glöm inte backuppa EEPrommen* eller så köper du ett färdigtrollat batteri från PSXCares butik eller Webshop
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Pendragon du verkar ju vara värsta PSP haxxor flaxxor mega något

Lust att förklara lite mer vad EEP rom är för något och varför det är viktigt.
            Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Har du ingen kompis som kan hjälpa dig och psxcare ligger 500m bort så är det ändå billigare att låta dem göra det i stället för att köpa en massa grejer.

Comment

Pendragon du verkar ju vara värsta PSP haxxor flaxxor mega något

Lust att förklara lite mer vad EEP rom är för något och varför det är viktigt.
                EEP rom är det som gör ditt batteri unikt (en serial som du ändrar till 0xFFFFFFFF när du moddar det) och får det att funkar. Även om du inte gör en backup så kan du återställa det och det funkar ibland.
                Dock så kan du rädda ett batteri om du lyfter på ett ben, om du kan löda dvs...
                Låter som att det är bäst om du köper ett kit eller lämna in det.

Av någon anledning så verkar alla nu för tiden tro att det bara är att lägga in en fil så funkar det men icke.
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Ok, kan jag skapa pandora memory stick om jag bara har batteriet? Funderar på att köpa det ändå.
                  Nintendo Wii - d2ckey

Comment

En EEPROM är väl ändå ingen sorts unik serial ... Det är ju själva kretsen som sitter i batteriet ... Electric Erasabel Programmable Read Only Memory
                    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Ok, kan jag skapa pandora memory stick om jag bara har batteriet? Funderar på att köpa det ändå.
                      Det vill säga kan jag få in CFW enbart genom att ha Pandora batteriet sen tidigare, anta att jag kan skapa MS duo kortet utan batteriet eller flashad PSP.
                      Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Enligt vad jag vet så måste du ha en moddad maskin i vilket fall. Jag kan dock ha fel. Folk tycks ha olika åsikter om saken.

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          En EEPROM är väl ändå ingen sorts unik serial ... Det är ju själva kretsen som sitter i batteriet ... Electric Erasabel Programmable Read Only Memory
                          Nja, det finns en serial (+ annat). Inte unik men den ska passa ditt batteri.
                          Om man återställer utan ha backuppat så kan det bli krångel.
                          Quote från wikipedia:
                          A "JigKick Battery" is a battery with the serial number changed to 0xFFFFFFFF.
                          Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/PlaySta...ra.27s_Battery

Det vill säga kan jag få in CFW enbart genom att ha Pandora batteriet sen tidigare, anta att jag kan skapa MS duo kortet utan batteriet eller flashad PSP.
                          Du behöver en moddad psp för att göra batteriet (eller som sagt lyfta på ett ben på ett chip) men om du har det så kan du utan problem göra om minnskortet, bara att lägga in rätt CFW.
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg

Du behöver en moddad psp för att göra batteriet (eller som sagt lyfta på ett ben på ett chip) men om du har det så kan du utan problem göra om minnskortet, bara att lägga in rätt CFW.
                            Så om jag tolkar dig rätt kan jag genom att köpa ett Pandora batteri (alternativt modda mit egna), flasha min PSP från 3.71 till CFW.

Minneskortet kan jag alltså utan problem lägga in vilken CFW jag vill på.

Dvs allt jag behöver för att följa denna guiden http://www.toosmartguys.com/forum/vi...42316242493d62
                            Last edited by m0rt; 2008-02-27, 14:24.
                            Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Så om jag tolkar dig rätt kan jag genom att köpa ett Pandora batteri (alternativt modda mit egna), flasha min PSP från 3.71 till CFW.

Minneskortet kan jag alltså utan problem lägga in vilken CFW jag vill på.

Dvs allt jag behöver för att följa denna guiden http://www.toosmartguys.com/forum/vi...42316242493d62
                              Detta är helt korrekt. Dock så rekomenderas att du lägger in 3.52 på minneskortet och uppgraderar om du vill eftersom du måste även nedgradera med pandora.
                              iPhone 3G:
                              Svart 16GB
                              Telia Max 25
                              PSP:

4GB
                              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X