Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedgradera 3.71

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Detta är helt korrekt. Dock så rekomenderas att du lägger in 3.52 på minneskortet och uppgraderar om du vill eftersom du måste även nedgradera med pandora.
    Just när det såg som ljusast ut så blev det ett mörker igen.
    Menar du att jag ska nedgradera från 3.71 till 3.51 först innan jag går till 1.5 och efter det 3.90 m33.

Eller att jag ska gå 3.71 -> 1.5 -> 3.52 -> 3.90 m33 ??

Har ju ju som sagt 3.71 just nu så uppgradera till 3.52 går inte in i mitt huvud :P
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

Comment

Original inlägg av m0rt Visa Inlägg
      Just när det såg som ljusast ut så blev det ett mörker igen.
      Menar du att jag ska nedgradera från 3.71 till 3.51 först innan jag går till 1.5 och efter det 3.90 m33.

Eller att jag ska gå 3.71 -> 1.5 -> 3.52 -> 3.90 m33 ??

Har ju ju som sagt 3.71 just nu så uppgradera till 3.52 går inte in i mitt huvud :P
      Nej nej. Börja med 3.52 M33.
      Så 3.71 -> 3.52 M33 (om du vill/behöver ha nyare så -> 3.71 M33 eller 3.91 M33)
      Tänk dock på att om du uppdaterar med sonys patchar så försvinner CFW så om du vill ha kvar CFW så måste du uppdatera med CFW.

Anledningen att jag skrev som jag skrev är att om du har 3.71 M33 så måste du ha ett pandora kit för att gå ner till 3.52 M33 så lägg in 3.52 M33 på minneskortet och uppgradera istället för att lägga in 3.71 M33 direkt.
      iPhone 3G:
      Svart 16GB
      Telia Max 25
      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
      4GB
      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Nej nej. Börja med 3.52 M33.
        Så 3.71 -> 3.52 M33 (om du vill/behöver ha nyare så -> 3.71 M33 eller 3.91 M33)
        Tänk dock på att om du uppdaterar med sonys patchar så försvinner CFW så om du vill ha kvar CFW så måste du uppdatera med CFW.

Anledningen att jag skrev som jag skrev är att om du har 3.71 M33 så måste du ha ett pandora kit för att gå ner till 3.52 M33 så lägg in 3.52 M33 på minneskortet och uppgradera istället för att lägga in 3.71 M33 direkt.
        Eller 3.60/70 M33 på Slim
        Sen kastar du in 3.90 M33 och kör nätverksuppgraderingen för att få M33 s *senaste* via W-lanet hemma om du har.

Slim går inte att nedgradera till 1.50 utan 3.60 som lägst.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Okay man tackar för informationen
          Blir till att testa ikväll, återkommer med resultat.
          Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Du har även denna lilla modifieringen "Patch to Load 3.71 fatmsmod on 3.80/3.90 M33" som bara kan laddas ner från http://www.dark-alex.org/ och inte få från "Network Update" ... Men den har sina fördelar med av att vad jag förstår så får den pspn att läsa snabbare från MS ...
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Hmm köpte mig en PSP igår och visste inget förutom att de gick att flasha. Massa läsande och lite frågande här så lyckas jag flasha den.

Kör 3.71 m33 nu... finns det någon anledning att uppgradera?

Kostade mig ett originalbatteri och ett eftermarknads men nu är man några erfarenheter rikare :P
              La nog 4h på att försöka göra ett magic ms kort i Vista. Efter lite mek i XP gick det dock lättare. Nästan så man borde skriva en guide =D
              Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Hmm köpte mig en PSP igår och visste inget förutom att de gick att flasha. Massa läsande och lite frågande här så lyckas jag flasha den.

Kör 3.71 m33 nu... finns det någon anledning att uppgradera?

Kostade mig ett originalbatteri och ett eftermarknads men nu är man några erfarenheter rikare :P
                La nog 4h på att försöka göra ett magic ms kort i Vista. Efter lite mek i XP gick det dock lättare. Nästan så man borde skriva en guide =D
                Om du har phat så är 3.52 bäst för homebrews och 3.72 bäst för spel och ok för homebrews.
                Om du har du ha slim så kan du ha vad f*n du vill :P
                iPhone 3G:
                Svart 16GB
                Telia Max 25
                PSP:

4GB
                Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Har en slim, hur funkar det att uppgradera... bara att tanka 3.90 m33 och slänga in det på ms kortet?
                  Nintendo Wii - d2ckey

Comment

Så kör 3.90 m33-2

Hur fan spelar man spel nu då (skojjar, ska nog lista ut det).

EDIT: Får bli 8gb kort nu

Några spel att rekommendera?
                    Last edited by m0rt; 2008-02-28, 01:23.
                    Nintendo Wii - d2ckey

Comment

EDIT: Får bli 8gb kort nu
                      8 GB är inte att rekomendera, kör hellre 2x4GB eftersom det kan bli problem med allokeringen av minneskortet.
                      Köp ett 4GB Ultra II
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

8 GB är inte att rekomendera, kör hellre 2x4GB eftersom det kan bli problem med allokeringen av minneskortet.
                        Köp ett 4GB Ultra II
                        Det är ju fixat i 3.90 M33-2 ... Kan allokera upp till 4 terabyte nu ... Vad nu det ska vara bra för
                        Men jag skulle nog ändå hålla mig till 2*4 gig ...
                        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                          Det är ju fixat i 3.90 M33-2 ... Kan allokera upp till 4 terabyte nu ... Vad nu det ska vara bra för
                          Men jag skulle nog ändå hålla mig till 2*4 gig ...
                          Inte bara det, tror att 8 GB får slöare läshastighet och accesstid.
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Jag har gjort en del egna tester och större kort tenderar ha snabbar läs / skriv hastigheter ...

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                              Jag har gjort en del egna tester och större kort tenderar ha snabbar läs / skriv hastigheter ...
                              Beror på märke o kvalite
                              Många stannar på 4Gb då 1.50 kernel inte allokerar mer utrymme, men kör man 3.90 M33- vad nu det kommer eller över o inte vill leka med hemkodade saker så kan man kasta in 8Gb kort men då rekommenderar vi Ultra 2 kort där med
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X