Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ISO-filer i 3.90 M33. Var?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    kolla filnamnet... inga långa konstiga namn eller konstiga tecken...

bra namn: tekken5.iso
    dåligt namn: Tekken 5 Dark Resurrection [U][1225mb].iso
    Har döpt filen till trigger.iso (Chrono Trigger). Hittar den ändå inte. Måste jag ändra inställning någonstans?

Jag har provat filen på min dator genom PSX (Emulatorn) och det fungerar utmärkt.
    PSP-slim 2004 CFW 3.71 M33-4

Comment

Chrono Trigger är ett SNES spel. Du behvöer en SNes emulator för spela det.

Prova ett PSP spel t.ex Loco Roco och filen kan heta loco roco.iso eller .cso och lägg den filen i X:/ISO/loco roco.iso

den ska funka och hitta.

ms0:\ISO\loco roco.iso

för spela chrono trigger måste du ha filnamnet .smc (antar det var det från början?) och ladda ner en snes emulator.

http://www.psp-hacks.com/file/1483

Tror det ska finnas en readme fil med där du lägger dina .smc spel , det är iaf i X:\GAME\

Comment

Original inlägg av Sandgroda Visa Inlägg
        Chrono Trigger är ett SNES spel. Du behvöer en SNes emulator för spela det.

Prova ett PSP spel t.ex Loco Roco och filen kan heta loco roco.iso eller .cso och lägg den filen i X:/ISO/loco roco.iso

den ska funka och hitta.

ms0:\ISO\loco roco.iso

för spela chrono trigger måste du ha filnamnet .smc (antar det var det från början?) och ladda ner en snes emulator.

http://www.psp-hacks.com/file/1483

Tror det ska finnas en readme fil med där du lägger dina .smc spel , det är iaf i X:\GAME\
        Det är Playstation-versionen av Chrono Trigger jag har en ISO av. Snes-emulatorn fungerar bra, men som sagt det är PSX-spelen jag vill få igång.

Comment

Alla PSX spel (Playstation One) spel ska ligga i /GAME/ och sluta med EBOOT.pbp , se även till att ha Popsloader för att dom ska fungera bättre.

du måste göra om din .iso till eboot.pbp

Comment

Original inlägg av Sandgroda Visa Inlägg
            Alla PSX spel (Playstation One) spel ska ligga i /GAME/ och sluta med EBOOT.pbp , se även till att ha Popsloader för att dom ska fungera bättre.

du måste göra om din .iso till eboot.pbp
            Till det behöver du PSX2PSP och Hot Shots Golf 2

läs mer här
            There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Ok, jag tolkade det bokstavligt att det räckte med ISO-filerna...

Comment

Original inlägg av MdaG Visa Inlägg
                Ok, jag tolkade det bokstavligt att det räckte med ISO-filerna...
                det är lite snurrigt i början, men man kommer in i det ganska snabbt
                There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X