Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med psp 3.90 m33

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med psp 3.90 m33

Hejsan!

Hoppas att jag lyckas få hjälp...

Nyligen flashade jag mitt psp fat på Psxcare i sthlm. Det bästa jag gjort
    Till problemet då... Jag äger tekken 3 till ps1 och jag har gjort backup på det o lagt det på psp:et o allt. men när jag startar spelet så, till en början funkar det, men sen när den kommer till namco presents rubriken i början av spelet så laggar den och jag måste stänga av spelet via home knappen. Jag har försökt ladda ner backuper från megaupload och rapidshare men samma problem... Älskar tekken 3 o vill ha det, jag har tekken 2 men det funkar perfekt på mitt psp...

Hoppas ngn kan hjälpa mig...

Mvh Charbel

Tyvärr är det så att alla spel inte fungerar eller fungerar perfekt ... De enda som man kan räkna med är de som är nerladdad via PS3 inte de som folk själv har konverterat ... Finns säkert nån lista att kolla mot om man kör en liten googling ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

tekken 3 laddade jag ner på piratebay till pspt och det fungerar utmärkt.

Comment

Hej! tack för era svar.

Men jag har sett flera klipp på människor som lyckas få spelet att fungera på m33. Jag har försökt både i 1.5 kernel och 4.01 kernel, men jag lyckas inte. Jag har laddat ner minst 20 olika versioner av spelet (Lugn jag äger tekken 3) och t.o.m. försökt rippa det men fungerar ej! please help. X)

Comment

Original inlägg av chabbe11 Visa Inlägg
          Hej! tack för era svar.

Men jag har sett flera klipp på människor som lyckas få spelet att fungera på m33. Jag har försökt både i 1.5 kernel och 4.01 kernel, men jag lyckas inte. Jag har laddat ner minst 20 olika versioner av spelet (Lugn jag äger tekken 3) och t.o.m. försökt rippa det men fungerar ej! please help. X)
          Byt UMD Emulator via vsh-menyn (Tryck på select), du kan också prova att byta cpu speed
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Att byta UMD-Emulator har ingen inverkan då det är ett PS1 spel ... Däremot tror jag att ändra cpu speed som Xager sa är värt att testa ...
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
              Att byta UMD-Emulator har ingen inverkan då det är ett PS1 spel
              Jaha, visste inte det
              iPhone 3G:
              Svart 16GB
              Telia Max 25
              PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
              SanDisc MS Pro Duo Ultra II
              4GB
              Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Tack för all hjälp. Jag hade redan prövat att byta cpu hastighet men jag lyckades få tekken att fungera nu ångrar jag bara över att jag köpte 2 gb minne istället för 2 gb haha tack för all hjälp!

Comment

Jag brukar använda den här listan för att ta reda på om ett PS1 spel fungerar felfritt till PSP:n --->http://www.gamerspress.com/index.php...atibility_List

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X