Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel efter XMB, PSP är bara svart, kommer in i recovery!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel efter XMB, PSP är bara svart, kommer in i recovery!

tjenare

jag satt och lekte lite med XMB editor, va den nu hette kommer jag inte ihåg. Men det konstiga är att när jag startat PSPt så kommer jag bara in i recovery menu, men jag får inte upp vanliga "operativsystemet" XBM eller vad det nu kallas för.

Kan man på nått sätt hårdresetta PSPt? Eller kanske resetta det vi recovery?

EDIT
    Antagligen så är det ju det grafiska interfacet som har lagt av, rätta mig om jag har fel, men jag såg nu att jag kan komma åt mitt minneskort kan man återställa sitt interface där på nått sätt? Typ återställa flash0 eller liknande?

//Linkus
    PSP ÅTERSTÄLLT EN MYCKET GLAD LINKUS ÄR UTE OCH SKUTTAR
    Nu efter ungefär en månads letande och testande! Har jag äntligen kunnat återställa mitt efterlängtade PSP! Jag har testat alla möjliga recovery folders m.m. men nu hittade jag en som verkligen fungerade! Hellcats Recovery Flasher Den funkade helt utan några som hällst problem! Jag formaterade Minneskortet skapade en PSP folder sedan en GAME folder i PSP foldern, slängde in recovery foldern i GAME foldern... (Jösses va mycke folders det blev :P) laddade ner den officiella 3.71 uppdateringen döpte om den till 371.pbp la in den i recovery foldern och startade upp pspt med recovery menyn och valde run program from... sedan va hela skiten väldigt självförklarande.

Allt från mig, en mycket gla Linkus
    Last edited by Linkus; 2008-08-09, 15:20.

Jag låter pendragon svara på detta då jag inte har en blekaste :P
    Att återställa flashX kan resetta till orginal FW, dock kan det vara värt ett försök då d alltid kan flasha om den om det knasar sig ^^
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
      Att återställa flashX kan resetta till orginal FW, dock kan det vara värt ett försök då d alltid kan flasha om den om det knasar sig ^^

Hur gör jag detta? vet du de?

är lite orolig att mitt psp blivit obrukbart

men hoppas nån som är mer insatt i det hela kan reda ut det kanske

Comment

Original inlägg av Linkus Visa Inlägg
        Hur gör jag detta? vet du de?

är lite orolig att mitt psp blivit obrukbart

men hoppas nån som är mer insatt i det hela kan reda ut det kanske
        Inget du gör (undantaget är slå med hammare/kasta i golvet) förstör din psp, bara att använda ett pandora kit.

Flasharna kan du återställa via rec
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

men om jag återställer flash0, borde inte min firmware gå tebaka till 0 då? asså typ 3.90? eller nått

EDIT
          för att göra ett pandora batteri måste jag juh ha ett brukbart psp väll :P

EDIT2
          kan inte nån bara skicka mig sin flash0 så skriver jag över den? borde inte de funka?

Comment

EDIT2
            kan inte nån bara skicka mig sin flash0 så skriver jag över den? borde inte de funka?
            Inte vad jag vet, den är unik för din psp.

Jag kan dock inte svara på mer så det är nog bäst om pendragon tar över.
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

jävla typiskt, aja tack för hjälpen iaf

Comment

ingen som kan hjälpa stackars mig :P

Comment

är det nån i Göteborgs området som har ett fungerande pandora kit som jag skulle kunna få låna?

Edit

skulle hårdmodda mitt ena psp batteri, det finns inget batteri kvar nu

stack in kniven lite långt, lös till och lukta bränt.

Nu går jag och lägger mig!
                  Last edited by Linkus; 2008-07-18, 05:14.

Comment

Mitt batteri är nog lite fryed(!!) men är det helt kört när det ser ut såhär?

Comment

Ajj ajj ajj...

Pandoratricka sin PSP borde trolla tillbaka den.
                      Kom förbi butiken eller muta en vän med lite fika så reder det sig säkert.

Vi har nog billiga tredjepartsbatterier du kan ersätta ditt trasiga med efteråt.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Ajj ajj ajj...

Pandoratricka sin PSP borde trolla tillbaka den.
                        Kom förbi butiken eller muta en vän med lite fika så reder det sig säkert.

Vi har nog billiga tredjepartsbatterier du kan ersätta ditt trasiga med efteråt.

om det ändå vore så väl, jag bor i gbg lite långt att åka bara för de

hade jag bott i Stockholm hade jag gärna tittat förbi med tanke på hur trevliga ni är på forumet så kan ni ju inte vara mycket sämre i butiken
                        Last edited by Linkus; 2008-07-24, 01:10.

Comment

om det ändå vore så väl, jag bor i gbg lite långt att åka bara för de

hade jag bott i Stockholm hade jag gärna tittat förbi med tanke på hur trevliga ni är på forumet så kan ni ju inte vara mycket sämre i butiken
                          Sant vi är rätt roliga o trevliga IRL med
                          Men om du kommer in i Recovery bör du kunna återställa eller flasha om din PSP...
                          Prova sök i forumet bland trådar jag svarat i eller kika i FAQ så skall du nog hitta ett svar.
                          Eller be en kamrat med ett CFW PSP skapa ett PAndorabatteri + minne åt dig tillfälligt.
                          Mer info i FAQ om det
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Sant vi är rätt roliga o trevliga IRL med
                            Men om du kommer in i Recovery bör du kunna återställa eller flasha om din PSP...
                            Prova sök i forumet bland trådar jag svarat i eller kika i FAQ så skall du nog hitta ett svar.
                            Eller be en kamrat med ett CFW PSP skapa ett Pandorabatteri + minne åt dig tillfälligt.
                            Mer info i FAQ om det
                            Asså jag har en teori om att man kan juh mounta dom olika flash(x) minnena till datorn, borde inte man bara kunna typ slänga in en helt ny flash(x) som har gått och lagt sig? Har inga polare med PSP jag får nog köpa mig ett pandorabatteri eller nått ist. Jo kan man göra ett pandoraminneskort utan ett psp? asså med en vanlig kortläsare ist?

EDIT
                            Om nån typ kopierar sin flash(x) eller är det så att dom är unika??

EDIT2
                            Kan man använda sig av denna guiden? eller är den grovt ut daterad?
                            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30889
                            dels kan man inte komma åt den filen längre ^^
                            Last edited by Linkus; 2008-07-25, 01:42.

Comment

Här kan du fixa det i Recovery

http://my.afterdawn.com/larrylje_red...entry.cfm/2321

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X