Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur kör jag homebrew?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur kör jag homebrew?

Tjenare

Köpte ett flashat psp på psxcare för ett tag sedan och har senaste Custom firmware. Har f-n gör jag för att få igång en homebrew-app? Har testat en massa från psp-hacks men får inte igång ett enda.

Får följande meddelande varje gång: The game could not be started(8002014c)

ur en annan tråd:
    Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur skall jag veta vad du gör för fel när du inte berättar var/hur du installerat dom...

Troligen har du lagt filerna i \psp\game istället för \psp\game150
    Last edited by kekke2000; 2008-08-20, 00:31.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Jag har testat att lägga dem i alla gamefoldrarna. Ska man ta hem 1.50 addon?

Comment

Original inlägg av pezmannen Visa Inlägg
        Jag har testat att lägga dem i alla gamefoldrarna. Ska man ta hem 1.50 addon?
        Testa de, jag tror jag va tvungen att göra de för att får de och funka

Comment

Original inlägg av Linkus Visa Inlägg
          Testa de, jag tror jag va tvungen att göra de för att får de och funka
          fast om du har slim så kör med eloader

http://www.psp-hacks.com/file/1264

Comment

Eloader startar, men när jag sedan försöker köra något (t ex Installatron) står det Couldn't not open eboot.pbp 800010002

Comment

Eloader startar, men när jag sedan försöker köra något (t ex Installatron) står det Couldn't not open eboot.pbp 800010002
              Vad heter mappen det är installerat i? Inga konstiga krumilurer eller långa filnamn eller? Ligger den i GAME eller GAME150? Skriv gärna fullständiga sökväg till de homebrews du testat. Testa o flytta dom mellan de olika game-mapparna och se vad som händer. Glöm inte att dokumentera allt här

Comment

Jag har testat att lägga dom i både GAME, GAME150 och GAME380. I vilken ska Installatron ligga? Mapparna ser ut t ex så här PMPVLC009_JockyW, PMPVLC009_JockyW%

Skulle vara bra om någon kunde peka länka till ett homebrew som ska funka och säga i vilken mapp de ska ligga till.

Comment

Jag har testat att lägga dom i både GAME, GAME150 och GAME380. I vilken ska Installatron ligga? Mapparna ser ut t ex så här PMPVLC009_JockyW, PMPVLC009_JockyW%

Skulle vara bra om någon kunde peka länka till ett homebrew som ska funka och säga i vilken mapp de ska ligga till.
                  båda dom mapparna ska ligga i PSP/GAME/

Comment

Tyvär

Du har ett PSP SLIM säkert som jag men då funkar inte dom gamla homebrew spelen men jag kan ge dig en länk till ett homebrew som jag vet funkar med PSP SLIM http://dl.qj.net/Jazz-JackRabbit-v0....6639/catid/195 WOW! lång länk.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X