Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är fel?

Tjenare , idag startade jag min psp och satt och spela spelet locco rocco som låg inlagt på psp hårddisken sedan länge , helt plötsligt när jag skulle gå till home menyn så hängde den sig på PLEASE WAIT och jag kunde inte göra något på ca 20 min till slut så tog jag ut batteriet , nu lyser den gröna lampan men inget visas på skärmen , det går att nå recovery menyn.
    Vad har hänt och vad måste göras?

Kommer du in i recovery går den alltid att rädda utan pandora.. Har du Fat eller Silm?

Här kan du läsa om hur du fixar en semi brick via recover menu:

http://forums.afterdawn.com/thread_v...704085#4283482
    Last edited by Bajen13; 2008-10-01, 23:10.

Comment

Jaha ok , jag har en slim

Comment

När jag stoppar i psp'n i datorn för att lägga in recovery filerna så hittar inte datorn psp'n ordentligt klicka på toggle usb i recovery men det står bara sätt i disk när jag klickar på Flyttarbardisk som är psp'n

Comment

Och föresten psp't går inte stänga av om det spelar nån roll :S

Comment

1) Du använder väl första valet i recovery; inte den under advanced -> toggle usb (flash0)?
            2) Testa att ta ut minneskortet, kanske blåsa lite oxo...
            3) Om du inte kan stänga av den, ta ut batteriet o gå in i recovery igen och testa med toggle usb igen..
            4) Om det fortfarande inte funkar kanske du kan använda en annan minneskortsläsare; typ en mobil eller kamera etc

Comment

När jag klickar på flash0 alternativet så kommer jag upp men de mappar som finns är dic , font och vsh :S:S:S vad har hänt ?

Comment

Det var den du inte skulle välja

I recoverys huvudmeny, där det står toggle usb, configuration, advanced, plugins etc ska du välja det som står högst upp; TOGGLE USB. Inte ngt med flash0, flash1, flash3...

Comment

Jaha okey , det löste sig , nu funkar psp'n igen men spelen går inte starta :S ? har testat att formatera om och lägga in på nytt.
                  Vad har hänt nu du xD

Comment

Förmodligen e umd emulatorn fel inställd..

Tryck på select i xmb (huvudmenyn) och testa ställ om umd iso mode till ngt annat..

Förhoppningsvis har du inte installerat en orginal firmware...

Comment

Jag tror inte jag gjort det den står på 4.01 m33-02 eller nått sånt
                      Vart finns XMB menyn :S ?

Comment

Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
                        Jag tror inte jag gjort det den står på 4.01 m33-02 eller nått sånt
                        Vart finns XMB menyn :S ?
                        det är huvudmenyn där det finns Photo / Music / Game o.s.v. bara tryck select så kommer en annan meny upp
                        There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Comment

Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
                          det är huvudmenyn där det finns Photo / Music / Game o.s.v. bara tryck select så kommer en annan meny upp
                          om man inte stängt av VSHmenu i Recovery
                          Läs FAQ hur man går in i Recovery ( håll in R1 vid kallstart o välj Config... Mucka inte runt för mycket med CPU hastigheter bara... )
                          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X