Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med emulator

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med emulator

Jag behöver hjälp att installera och köra en Snes emulator på PSP

Allt det här med USB uppkopplingar kan jag redan. Men alla emulatorer jag försökt installera har knappt fungerat. Så jag börjar nästan undra om konsolen verkligen är chippad (vilket den är)

kan nån hjälpa mig hitta en hyfsat bra emulator som funkar utan större problem?

Jag kan lungt säga att din PSP inte är chippad ... den är FLASHAD med en cfw ... Läser du medföljande info filer om hur du får igång dina emulatorer borde det inte var nåt problem ... Se till så att du lägger emulatorn i rätt mapp på minneskortet ... Om du inte närmare förklarar vad som är ditt problem så är det rätt svårt att hjälpa till ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

problemet är att jag installerar exakt som denna kille gör
      http://www.youtube.com/watch?v=PQUZF...eature=related och när jag ska starta emulatorn så slungas jag efter en stund tillbaka till menyn där det står couldn´t load. alla pratar om GAME150 mappen. är det en mapp man skapar själv? vad fyller den för nytta och varför heter den just GAME150. om den inte skapas själv. var hittar jag den i så fall

Comment

Du bör formatera ditt MS i PSP:n före du lägger in nåt på det och försöker köra ... Kolla under System Settings ... Då skapas alla mappar som behövs automatiskt ... Och har du en nyare cfw så bör du installerat 1.50 Kernel addon före du kan köra nåt som är kompilerat för den kerneln (programmen du lägger i 150GAME mappen)
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

var i psp:n istallerar man 1.50 Kernel addon och vars på internet hittar man det programmet?

Comment

när jag laddar in en emulator står det "corrupted data" och efteråt står det "the game could not be started (80020148)"

Comment

Kolla först upp vad du har för cfw installerad ... Står under System Settings/System Information ... Det är svårt att förklara/hjälpa till om du inte kommer med fullständig info ..

Comment

såhär står det i mitt system information:

System Software 4.01 M33-2
                Nickname P585
                MAC Adress 00:1F:E2:B6:A6:7F

Comment

1.50 Kerenl addon för din cfw finns här http://www.psp-hacks.com/file/1511 ... Borde inte vara så svårt för dig att lägga in om du läser all info först ... Men var försiktig så du inte sabbar din PSP ... Det finns alltid en liten risk när du ändrar i flashminnet ... Känner du att du vet vad du gör så tycker jag du ska lägga in nyaste cfw som är 5.00 M33-3 ... Även den finns på psp-hacks.com ... Kom ihåg att alltid läsa all info och instruktioner först ordentligt ..

Comment

vars i PSP:n ska jag installera den? vars lägger jag in den

Comment

det stod bara "this program for the standard PSP" sen slungades jag tillbaka i menyn igen

Comment

Har du en slim så kan du glömma att köra in 1.50 kernel tyvärr!!! Och ännu ett tyvärr!! Är att så gott som alla Emulatorer är kompilerade just för den Kerneln ... Sad but true!!

Comment

De flesta 1.50 homebrews o emulators funkar att köra genom eLoader.
                          Ladda hem den här http://www.psp-hacks.com/file/1264.
                          Starta det programmet och välj den filen du vill starta från menyn.
                          Om det ändå inte funkar kommer det garanterat o funka med timemachine. Men de orkar ja inte direkt förklara...

Om det bara är snes emulatorn du vill ha finns den för slim här: http://www.psp-hacks.com/file/1483

Comment

Den möjligheten glömde jag totalt bort att nämna ... Tur vi är flera som kan hjälpa till ...

Comment

Jag kan glädja er genom att säga att INGENTING FUNKADE sitter här och funderar varför man ska installera program i en psp för att få emulator att fungera. köpte den i första hand för emulatorer. trodde det skulle vara så enkelt som det är på tex XBOX att man bara för över en emulator så funkar det. jag har dock fortfarande inte gett upp. behöver dock hitta rätt program. har laddat ner "Time Machine" och försökt följa råden på youtube. men min psp märker inte av när jag fört över programmet i hårddisken. det är som att jag måste placera den i en mapp på rätt sätt eller nånting och döpa den rätt. annars vet jag inte hur jag ska få psp´n att märka av "Time Machine"

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X