Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GUIDE: Installera Pandoras Battery, Magic Memory Stick (DC v7) samt TimeMachine 0.1

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Jag tror den måste vara flashad när du fixar pandora kitet, Gjorde det själv på en flashad psp Japp du kan spela nerladdade spel och emulatorer filmer med mer.. Det är bra att ha två batteri så du inte behöver fixa tillbaks och hit och dit. Följ den här guiden när du fixar allt
    Går det att göra själv ? : > linka isåfall gärna nån guide, var roligt att leka runt med detta

Comment

Original inlägg av kaggie Visa Inlägg
      Går det att göra själv ? : > linka isåfall gärna nån guide, var roligt att leka runt med detta
      Batteri står i FAQ o i denna guide hur du gör, vill du hårdmodda sök på någon av mina gamla poster där jag postat bilder på hur man kapar banor i batteriet, inget jag rekommenderar dock.

Köp en sånhär så spar du tid o pengar istället:
      http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hallå, Är så att jag nog råkat uppdaterat min psp vilket medför att min flashad firmware skrivs över?? När jag tittar min version så står det: "System Software Version 3.93" inte m33 eller så. Min fråga är: Kan jag använda detta psp med denna firmware för att flasha en annan phat psp? mvh / bqobd

Comment

Nej, du måste ha en flashad psp för att flasha en annan psp. Dvs du måste flasha om din egen psp innan du kan flasha någon annans.
          iPhone 3G:
          Svart 16GB
          Telia Max 25
          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
          4GB
          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Allt funkade tills jag kom till Pandora battery maker... där jag tryckte cirkel för att göra ett pandora batteri.. alltså det sista i listan,,satt med detta i 3 timmar ..ja e väl en Noob som man kallar det....iaf när jag väl gjort batteriet och det står..battery pandorized...och jag försöker att sätta i batteriet så startar det som vanligt..dvs i vanligt läge..har prövat med 3 st orginal batterier..från olika maskiner...psp 1004 den feta..vad kan jag gjort fel..fattar inget..snälla hjälp....

uppdatering batteriet som jag har är ett BLA4ae...försökte hårdmodda det... fast jag hittade ingen guide för det batteriet. det batteriet jag har ska man klippa det lilla chippet på ena kortsidan. det ska alltså finnas två chip på kortsidan, fast på mitt finns det bara ett stort, och det lilla är borta...men jag satte tillbaka höljet med hjälp av lim, så batteriet funkar som vanligt, fast tror att batteriet BLA4ae inte går att pandoras..med hård eller mjuk moddning.

uppdatering....OBS!!!!!!! Mitt batteri är icke hårdmoddingsbart...men jag åkte till Psx care och tjackade en Service tool....alla batterier är numera pandora Batterier... en knapp tryckning så var allt klart...så enkelt..MÅSTE BARA REKOMMENDERA DEN...DETTA ÄR FÖR ER SOM VILL GÖRA OM ERA BATTERIER TILL SERVICE BATTERIER/PANDORA GENOM BARA ETT KANPP TRYCK SÅ ENKELT VAR DET.... 350 SPÄNN...PÅ PSXCARE......

Jag har nu lyckats att flasha min första egna psp genom guiden ovan.....till och med jag....
            Last edited by everlastno1; 2009-10-02, 19:40.

Comment

Hej! Har sökt runt på internet utan resultat, hoppas någon här vill hjälpa mig Ni verkade kunniga så jag reggade mig här.

Jag har iaf sedan tidigare en cfw m33-6 och nu vill jag byta firmware till 5.03 GEN-A så man kan lira dom nya spelen. m33 verkar ju inte uppdatera längre.

Hur ska jag gå tillväga för att byta firmware? Samt vad behöver jag? Jag hade min psp inlämnad till en snubbe när jag köpte den så jag vet inte hur man gör. Tacksam för hjälp.

Mvh Pontus

Comment

jag har följt hela guiden, har gjort minneskortet. Batteriet jag använder är ett psp Phat batteri, men jag gör det till pandora i en flashad psp slim. allt funkar perfekt tills jag försöker boota "Despertar del Cementerio" med uppåtpilen i min psp Phat som jag ska flasha. Vad kan vara problemet?

Comment

Bra guide! Jag var tvungen att dra in OF 6.10 för att kunna utnyttja erbjudandet om 3 "gratisspel" till PSPgo om man har en gammal PSP men den måste ha OF 6.10 för att det ska gå.
                  Men lite prep innan så var det inga problem att komma tillbaka till CFW igen.

Comment

på min PSP så va det 3.52 m33-3 innan, så jag gjorde ett pandora batteri och flashade den till 5.50 gen-b, och den funkar skitbra, nu skulle jag fixa med min brors "rena"PSP så jag flyttade över batteri och minneskort till den och flashade upp den också till 5.50gen-b, vilket gick utmärkt, men inget spel vill starta.... vad har jag missat?? ska det inte räcka att byta till CFW eller måste den flashas med något mera??

Comment

Får du någon felkod eller händer det bara ingenting ... Om det är något nyare spel så kanske det krävs att du kör denna först ... http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37539
                      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Tjo!
                        har lagt in Gen-D2 i min PSP.
                        När jag sedan går in i "Gen Recovery menu" & Ska göra om Batteriet till pandora så får jag "Fail" när jag försöker.
                        Vad gör jag för fel?

*PROBLEM LÖST*
                        Last edited by daydreamer; 2009-11-09, 09:36.

Comment

NoGo

Jag har följt din guide, men när jag startar Pandora Installern, får jag bara:
                          This game cannot be started. The data is corrupted.
                          Vad kan det vara för fel ?

/John

Comment

troligtvis har du en för gammal FW, Orig FW eller liknande...

ett annat enkelt sätt att få tag på ett sådant här minneskort är att använda min IMG som finns på min hemsida: www.swizzy.se jag har gjort det minneskortet på samma sätt som den här guiden, men istället för att välja pilen ner eller om det var upp, i den här guiden har jag valt att köra med LB (Left Bumper)
                            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Du måste ha custom firmware. Alternativt kan du hårdmodda batteriet, köpa en "Service tool" eller ett nytt (pandora) batteri.

Comment

Jag har gjort som du men det finkade inte. När jag ska öpnna Pandora Insaller for 3.xx... så kommer det upp en text och då står det: This game cannot be started. The data is corrupted.

Vet du vad felet är Skulle vela få det och funka!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X